Dustins CFO tecknar aktier inom ramen för incitamentsprogram

Dustins CFO Johan Karlsson har tecknat 90 745 nya aktier genom utnyttjande av teckningsoptioner förvärvade inom ramen för det incitamentsprogram som infördes vid årsstämman den 19 januari 2016. För att finansiera teckningen av nya aktier har Johan Karlsson genomfört en försäljning av 88 966 aktier. Efter försäljning och nyteckning av aktier har Johan Karlsson ett totalt innehav om 324 903 aktier i bolaget.

Eva Ernfors, Informationschef

eva.ernfors@dustin.se, 070 258 62 94

Dustin har mer än 1500 medarbetare. Omsättningen verksamhetsåret 2017/18 uppgick till 10,3 miljarder SEK. Drygt 90 procent av Dustins intäkter kommer från företagsmarknaden. Dustin Group är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 2015 och har huvudkontor i Nacka, Stockholm.

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner med verksamhet i Norden och Nederländerna. Vi hjälper våra kunder att vara i framkant genom att förse dem med rätt IT-lösning, vid rätt tidpunkt och till rätt pris. Vi erbjuder cirka 255 000 produkter med tillhörande tjänster till företag, offentlig sektor och privatpersoner. Huvudfokus är på små och medelstora företag. Omsättningen verksamhetsåret 2019/20 uppgick till cirka 13,2 miljarder SEK och drygt 90 rocent av intäkterna kom från företagsmarknaden. Dustin har mer än 1700 medarbetare och är sedan 2015 börsnoterat på Nasdaq Stockholm med huvudkontor i Nacka Strand strax utanför centrala Stockholm.