Stor uthyrning till Workland i Vilnius

Eastnine har hyrt ut nära 2 300 kvm kontor i Vilnius till det estländska coworking-företaget Workland. Avtalet löper på sju år från sommaren 2022.

Worklands etablering av ett coworking-center i Eastnines fastighet 3Bures-1,2 i Vilnius är företagets femte etablering i Vilnius. Utöver det har Workland fyra center i Tallinn och ett vardera i Riga respektive Kaunas. Företaget har planer på att öppna ytterligare center i både Riga och Tallinn under 2022.

”Vi välkomnar Workland som hyresgäst i Vilnius och är säkra på att det nya centret Workland Bures kommer att attrahera många. Det senaste året har vi sett ett ökat behov av flexibilitet kring lokalernas storlek och utformning samt längden på hyresavtal, från framför allt mindre hyresgäster”, säger Eastnines vd Kestutis Sasnauskas.

Efter att Workland har tagit de nya lokalerna, på femte våningen, i anspråk kommer fastigheten 3Bures-1,2 att ha en uthyrningsgrad på cirka 93 procent.

Eastnine AB (publ)

Eastnine AB (publ) är ett svenskt fastighetsbolag med fastighetsvärde om 470 MEUR och ett långsiktigt substansvärde om 392 MEUR per 31 december 2021. Bolagets vision är att skapa och tillhandahålla de bästa mötesplatserna där idéer kan flöda, människor kan mötas och framgångsrik affärsverksamhet kan utvecklas. Eastnines affärsidé är att vara den ledande, långsiktiga leverantören av moderna och hållbara kontors- och logistiklokaler i förstklassiga lägen i Baltikum. Eastnine är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap, sektor Real Estate.