Eckerö Linjen fick utmärkelse för bästa service

Report this content

När ServiceScore för fjärde året i rad under mars månad mätte hur svenska folket upplever att de får service, vann Eckerö Linjen kategorin ”Transporter till sjöss”.  Det blev klart då vinnaren presenterades på en prisgala i Stockholm förra veckan.
– Jag är otroligt glad över utmärkelsen, då vi jobbar både aktivt, engagerat och disciplinerat med service och gästbemötande” kommenterar bolagets VD Tomas Karlsson.

ServiceScore är ett arbetssätt för att mäta och analysera service. Nio olika skeden i kundprocessen mäts och bedöms via en webbenkät med hjälp av ett urval på över 400 000 svenska deltagare. Drygt 3000 respondenter i åldersintervallet 16-79 år har svarat på hur olika företag bemöter dem som kunder och vilka företag de anser har gett dem service över, eller klart över, deras förväntningar.

– Utmärkelsen är verkligen ett bevis på att vi lyckats i vårt servicearbete, mötet med gästen och att alltid försöka ge det lilla extra. Jag vill rikta ett stort och varmt tack till hela personalen. Det är tack vare vår duktiga och ambitiösa personal vi har lyckats, säger Tomas Karlsson, VD för Eckerö Linjen.

– En annan sak som säkert också bidragit till priset är vår stora satsning på restaurangerna ombord med fokus på råvaror från lokala producenter och nära samarbeten mellan producenterna och kökspersonalen, förklarar Maria Hellman-Aarnio, marknads- och försäljningschef på Eckerö Linjen.

Kategorin Transporter i luften vanns av SAS medan Arlanda Express tog hem utmärkelsen Transporter på land. Totalt finns 21 olika kategorier.

För mer information, vänligen kontakta:

Maria Hellman-Aarnio, Marknads- och försäljningschef, tel: +358 (0)40 579 5762
Tomas Karlsson, VD, tel: +358 (0)18 28316

Taggar:

Citat

– Utmärkelsen är verkligen ett bevis på att vi lyckats i vårt servicearbete, mötet med gästen och att alltid försöka ge det lilla extra. Jag vill rikta ett stort och varmt tack till hela personalen. Det är tack vare vår duktiga och ambitiösa personal vi har lyckats.
Tomas Karlsson, VD Eckerö Linjen