­ Ecogain växer i Norrland – anställer miljövetare och affärsutvecklare

Ecogain, som är ett av Sveriges ledande kunskapsföretag inom biologisk mångfald och hållbara affärsmodeller, fortsätter att stärka och utveckla sin organisation. Nu rekryterar man Nina Österlöf, miljövetare inom ekologi och beteende samt Christian Sjöland, affärsutvecklare, till sina kontor i Östersund och Umeå.

– Vi är i en expansiv fas där efterfrågan på våra tjänster och kompetenser ökat avsevärt de senaste åren. Fler och fler branscher inser att det stärker affären att satsa på biologisk mångfald och hållbara affärsmodeller. Med Nina och Christian får vi in olika kompetenser inom ekologi och beteendeförändring samt sälj- och affärsutveckling, säger Anders Enetjärn, vd Ecogain.

Nina Österlöf är miljövetare inriktad på ekologi och beteende. På Ecogain kommer Nina framförallt jobba med miljökonsekvensbeskrivningar inför vindkraftetableringar, ett område som är under stor expansion just nu. Nina utgår från Ecogains kontor i Östersund.
– För fyra år sedan hörde jag Anders Enetjärn på en konferens och förstod då att Ecogain är ett superspännande företag som verkligen ligger i framkant. Jag har haft dem på min bucket-list sedan dess, men det är inte förrän nu de startat upp i Jämtland, säger Nina Österlöf.

Christian Sjöland har studerat corporate finance vid Lunds universitet och har en nyligen avslutad master-utbildning i business development från Umeå universitet. Christian utgår från Ecogains huvudkontor i Umeå och kommer jobba med affärsutveckling kring hur schyssta förhållningssätt till naturen stärker företagens affärer.
Jag tror att vi befinner oss i en tid där vi har stor möjlighet att påverka utfallet av framtiden när det gäller klimat och hållbarhet, och där har såklart företagen en stor del. Jag vill hjälpa dem att se affärsnyttan med att börja arbeta med exempelvis biologisk mångfald. Jag drivs av att utveckla bolag och det hoppas jag få nytta av i min roll hos Ecogain, säger Christian Sjöland.

Ecogain har idag ca 45 medarbetare och kontor i Umeå (huvudkontor), Östersund, Stockholm, Göteborg och Malmö.

För mer information kontakta:
Anders Enetjärn, vd Ecogain, tfn: +46 (0)10 405 90 01, e-post: anders.enetjarn@ecogain.se
Christian Sjöland, affärsutvecklingskonsult, Ecogain, tfn: +46 (0)10 405 90 10, e-post: christian.sjoland@ecogain.se
Nina Österlöf, miljövetare inom ekologi och beteende, Ecogain. Tfn: +46 (0)10 405 91 11, e-post: nina.osterlof@ecogain.se

Lars Sjögrell, presschef Ecogain, tfn: +46 (0)70 269 53 00, e-post: lars.sjogrell@perspective.se

Om Ecogain
Närmare 20 års erfarenhet av att bygga schyssta förhållningssätt till naturen tillsammans med näringslivet har givit Ecogain anseende som ett av landets skarpaste kunskapsföretag inom ekologi, arter och ekosystem. Ecogain arbetar vertikalt, från strategi till utförande på marken, ett unikt arbetssätt.

Ecogain är initiativtagare och värd för företagsnätverket Business@Biodiversity Sweden

Taggar:

Citat