SUSANNE BLANKE NY I STYRELSEN FÖR ECOGAIN

Susanne Blanke har valts in som ny ledamot i Ecogains styrelse. Hennes uppdrag blir att vägleda Ecogains digitaliseringsresa. Med sin gedigna erfarenhet av internationell expansion och sitt engagemang för naturfrågor blev Susanne Blanke ett självklart val för ägarna.

Susanne Blankes CV är en imponerande resumé från roller i näringslivet, ofta i olika digitaliseringsresor. Karriärvalet var dock inte självklart - intresset för natur och miljö gjorde att Susannes alternativa karriär från början var som marinbiolog. Idag är hon Direct-to-Consumer Director på Peak Performance.

–
Ecogains affärsidé är nåt som verkligen ger resonans med mina värderingar. Jag har haft ett starkt patos för biologi och ekologi sedan tonåren. Även om jag valde en annan yrkesbana så kommer det bli en förmån att få bidra till en positiv påverkan inom detta fält, säger Susanne Blanke.

Ecogain fortsätter att utveckla sin affärsmodell med ett fokus på bland annat digitalisering, för stöd till företagen att värdera biologisk mångfald både i sina avtryck på marken och i sina affärer. Först då kan vi skala upp de gröna lösningarna och effektivt driva på utvecklingen mot ett biodiversitetspositivt Sverige och Europa.

–
Digitalisering i frågor om biodiversitet kommer vara ledord för Ecogains utveckling de kommande åren, och Susannes solida erfarenhet inom transformation, digital tillväxt och affärsutveckling hos företag som eBay, HM, Boston Consulting Group och Ericsson kommer vara en stor tillgång för oss, säger Anders Enetjärn, grundare och huvudägare i Ecogain.

Förutom erfarenheterna från teknikresor och förändringsprocesser var det den delade visionen om att kombinera lösningar inom näringslivet med ett hållbart förhållningssätt till naturen som fällde avgörandet om den här rekryteringen till styrelsen. Susanne Blanke har med sig allt från storbolagserfarenhet, konsumentperspektiv till konsultroller.

–
Med den erfarna styrelse vi redan har kommer vi kunna ta hand om och växla upp Susannes riktigt starka, kompletterande kompetenser. Vi välkomnar en ny styrelseledamot med både rätt värderingar och gedigen näringslivskompetens. Ecogain är ett värderingsdrivet företag. Engagemanget att verka för en levande planet är en grundsten som präglar allt vi gör, säger Karin Andersson, styrelseordförande i Ecogain.

För ytterligare information kontakta:
Emelie Ousbäck, Marknadsansvarig Ecogain
Email: Emelie.ousback@ecogain.se
Tlfn: +46 (0)10-405 90 18

Ecogain har närmare 20 års erfarenhet av att tillsammans med näringslivet skapa möjligheter för samhälls- och affärsutveckling i samklang med naturen. Det har givit Ecogain anseende som ett av landets skarpaste kunskapsföretag inom ekologi, arter och ekosystem. Ecogain arbetar vertikalt, från strategi på executive-nivå till att planera och utföra direkta insatser på marken och i vattnet. Det är Ecogains unika arbetssätt. Några av Ecogains kunder är LKAB, Vattenfall, Boliden, Södra, OX2, Holmen Energi, Systembolaget och Svenska kraftnät. Ecogain driver även det svenska företagsnätverket Business@Biodiversity Sweden.

Taggar:

Citat

Ecogains affärsidé är nåt som verkligen ger resonans med mina värderingar. Jag har haft ett starkt patos för biologi och ekologi sedan tonåren. Även om jag valde en annan yrkesbana så kommer det bli en förmån att få bidra till en positiv påverkan inom detta fält.
Susanne Blanke
Digitalisering i frågor om biodiversitet kommer vara ledord för Ecogains utveckling de kommande åren, och Susannes solida erfarenhet inom transformation, digital tillväxt och affärsutveckling hos företag som eBay, HM, Boston Consulting Group och Ericsson kommer vara en stor tillgång för oss.
Anders Enetjärn, grundare och huvudägare i Ecogain
Med den erfarna styrelse vi redan har kommer vi kunna ta hand om och växla upp Susannes riktigt starka, kompletterande kompetenser. Vi välkomnar en ny styrelseledamot med både rätt värderingar och gedigen näringslivskompetens. Ecogain är ett värderingsdrivet företag. Engagemanget att verka för en levande planet är en grundsten som präglar allt vi gör.
Karin Andersson, styrelseordförande i Ecogain