Gunilla Asker blir vd på produktbolaget Edge

Report this content

Det står nu klart att det är tidigare marknadsdirektören på ICA Sverige och VD:n för SvD, Gunilla Asker, som blir vd för det digitala produktbolaget Edge. Nyligen lanserade bolaget Sveriges första e-handel för HR-tjänster. Gunilla Asker har en gedigen meritlista och nu kliver hon ombord som vd på Edge där hon ska leda och utveckla bolaget framåt.

Edge, som är en del av Wise Group, levererar digitala produkter som hjälper organisationer att förenkla och effektivisera arbetet med HR- och personalfrågor. Bolaget har tagit stora kliv under det senaste året och utmanade nyligen marknaden med att vara först ut att lansera en e-handel för HR-tjänster. Med dokumenterad erfarenhet av ledarskap och digitala utvecklingsresor blir Gunilla en viktig person för bolagets framtid.

- Edge har gjort en imponerande transformation, att ställa om sitt erbjudande till en e-handel för att hjälpa HR, chefer och personalansvariga att enklare och mer tillgängligt kunna skapa en trygg och schysst vardag för medarbetarna. Oavsett om man arbetar strategiskt eller operativt med HR-frågor så tycker jag den aspekten är viktigare än någonsin. Redan idag erbjuder Edge de mest omfattande digitala produkterna på marknaden inom HR. Det är otroligt kul att få förtroendet att leda Edge:s professionella team vidare och fortsätta den starka satsning som påbörjats, säger Gunilla Asker, blivande vd på Edge.

Gunilla har en bakgrund från stora bolag som Unilever och SJ. Hon har även varit vd för Svenska Dagbladet där hon framgångsrikt ledde tidningens digitala transformation på den starkt föränderliga mediemarknaden. Sedan dess har hon varit marknadsdirektör för ICA Sverige och kommer senast från Hall Media där hon varit ledningskonsult. Gunilla är även verksam som styrelseledamot i Tinius Trust, Blommenholm Industrier AS och Knowit AB.

- Edge utmanar det traditionella sättet att köpa och komma igång med digitala produkter inom HR. Vi har under en tid letat noga efter rätt person att leda Edge:s resa framåt. Gunilla är en erfaren ledare med en dokumenterad förmåga att leda företag genom digital transformation och samtidigt utveckla framgångsrika team där medarbetare trivs och kundupplevelsen stärks. Jag är mycket glad över att Gunilla nu träder in i rollen som vd för Edge, säger Ingrid Höög, vd för Wise Group AB.

Gunilla Asker tillträder sin tjänst som vd på Edge den 4 maj 2020.

För mer information, kontakta:
Matilda Fogde, presskontakt
matilda@aderstennorlin.com / 076-213 22 88

Om Edge
Edge är ett digitalt produktbolag som förenklar och effektiviserar organisationers HR-arbete. Med Edge:s produkter skapas optimala förutsättningar för organisationer att arbeta tryggt och säkert med olika typer av utmaningar inom HR- och personalfrågor. Edge är ett bolag inom koncernen Wise Group AB (publ), som är noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

säger Gunilla Asker, blivande vd på Edge
säger Ingrid Höög, vd för Wise Group AB.