• edyoutec AB/

edyoutecs dotterbolag Wegerand vinner staden Bielefeld som ny kund med ett projekt värt cirka 2,0 MSEK (170 000 EUR)

Pressmeddelande 8 februari 2024

Wegesrand kommer att producera en lekful digital tvilling för staden Bielefeld för att visualisera stadsdelen Sennestadt. Projektet är en del av en process för att göra stadsdelens invånare mer deltagande i utvecklingen av smarta städer.

Projektet, som har en budget på nära 2.0 MSEK (170 000 EUR), vanns i en offentlig upphandling. Med detta projekt kommer Wegesrand att utöka sina tjänster inom interaktiva information plattformar.

Wegesrand, CEO, Thorsten Unger, kommenterar:

"Vi använder open Street Map data för att visualisera en 3D-modell av staden som kan modifieras i likhet med "SimCity" eller andra stadsplanering spel - men med verkliga data för verkliga stadsplanerare. Genom detta tillvägagångssätt kommer vi kunna leverera ett fantastiskt projekt och vi är mer än glada över att genomföra det tillsammans med Smart City-initiativet från Bielefelds stad.”

Taggar: