Ny spännande tidning om opera!

Nu kommer första numret av den nya tidningen Primadonna & värdens bästa tenorer som handlar om opera på ett lättbegripligt och intressant sätt. En cd-skiva med världsberömda inspelningar medföljer på köpet.

Opera har ofta betraktats som fint och svårt. Den myten vill den nya tidningen Primadonna & världens bästa tenorer slå hål på. Opera är stora känslor och enkla dramatiska berättelser som fängslat människor i hundratals år och som fortsätter att fascinera.

På köpet till denna one-shot en dubbel-cd med klassiska inspelningar av världskända operaartister. 16 spår med sopraner och 16 spår med tenorer, totalt 32 spår, drygt två timmars operamusik.

Primadonna & världens bästa tenorer är en tidning både för den redan operafrälste som för den som är nyfiken på opera.

Tidningen innehåller intervjuer med högaktuella operaartister som Malena Ernman och Cecilia Bartoli. Historiska artiklar om operalegender som Maria Callas, Jussi Björling och Enrico Caruso. Och roliga betraktelser om sambandet mellan rock och opera och film och opera.

Primadonna & världens bästa tenorer är ett samarbete mellan Hemmets Journal och Universal Music. Tidningen distribueras av Tidsam och finns i butik 1 november-31 december 2012. Pris: 129 kr.

Recensionsexemplar beställs direkt från redaktör Maria Öhrn, maria.ohrn@egmont.se.

Maria Öhrn, redaktör, tel 040-38 52 53, maria.ohrn@egmont.se

Egmont Tidskrifter AB är utgivare av ett 30-tal magasin och webbplatser i Sverige, omsätter cirka 500 msek och har cirka 230 anställda. Bolaget ingår i den danska mediekoncernen Egmont som är en av Skandinaviens ledande mediekoncerner. Egmont står bakom veckotidningar, magasin, serietidningar, böcker, filmer, tv-program, biografer och tv-stationer samt interaktiva spel, spelkonsoler, musik och en lång rad digitala medier. Egmont utger medier i mer än 30 länder, har 7 600 medarbetare och en omsättning på 1,6 miljarder EUR.