Enea lanserar Qosmos Signatures för tredjeparts Deep Packet Inspection-bibliotek

Enea berikar kunders existerande DPI-bibliotek med Qosmos Signatures, som medger kontinuerliga uppdateringar av protokoll- och applikationssignaturer för nätverkslösningar.

Enea, en global leverantör av mjukvaruplattformar och konsulttjänster för det uppkopplade samhället, lanserade idag Qosmos® Signatures för nätverks- och nätverkssäkerhetstillverkare. Qosmos Signatures hjälper kunder att bredda sina Deep Packet Inspection-bibliotek (DPI) med marknadens mest kompletta och mest använda datasignaturbibliotek, samt hålla det uppdaterat.

Kunder med egenutvecklade DPI-bibliotek brottas ofta med den kostsamma utmaningen att hålla sina protokollsignaturer uppdaterade, testade och kvalitetssäkrade. Detta gäller särskilt ett växande antal proprietära protokoll med snabb evolutionstakt, som hanterar webb och sociala medier, videoströmning och spelapplikationer. Konsekvensen blir inte sällan att utvecklingstakten avstannar och att nyckelresurser distraheras av arbetsuppgifter utanför kärnverksamheten.

Lösningen är Qosmos Signatures som tillhandahåller signaturer på ett tillgängligt format som lätt kan byggas in kundens egna lösningar.

”Våra kunder kan utöka bredden i sina egna signaturer på ett effektivt sätt och få regelbundna uppdateringar av nyckelfunktionalitet för web och enterpriseapplikationer, parallellt med sin interna DPI-teknologi”, sade Thibaut Bechetoille, President för Qosmos. ”De får fördelen av mer än 2500 signaturer med global täckning för att accelerera sin utveckling av nätverks- och säkerhetslösningar”.

Qosmosteknologin har etablerat sig som de facto-standard för IP-klassificering och DPI-baserad nätverksintelligens. Kunder använder Qosmos för att utveckla produkter snabbare och för att förbättra trafikoptimering, service chaining, quality of service, analys och nätverkssäkerhet. Qosmos är en egen division på Enea sedan december 2016.

Kontakt:

Fredrik Medin, SVP Marketing and Communications
Telefon: +46 709 71 40 11
E-post:
fredrik.medin@enea.com

Erik Larsson, VP Marketing
Telefon: +33 1 70 81 19 00
E-post:
erik.larsson@qosmos.com

Enea är en global leverantör av mjukvaruplattformar och konsulttjänster och vår vision är att hjälpa våra kunder utveckla fantastisk nätverksfunktionalitet för det uppkopplade samhället. Vi är fast beslutna att vara en nyckelspelare i ekosystemet för öppen källkod och utvecklar optimala mjukvarulösningar tillsammans med ledande partners. Varje dag förlitar sig tre miljarder människor på Eneas teknologier i en rad applikationer i flera vertikaler – från telekom- och fordonsindustri, till medicinteknik och flygindustri. Med huvudkontor i Kista har Enea verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien och är listat på NASDAQ OMX Nordic Exchange Stockholm AB. Upptäck mer på www.enea.com och prata med oss på info@enea.com.

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra®, Zealcore®, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Enea® dSPEED Platform och COSNOS® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Polyhedra® Lite, Enea® System Manager, Enea® ElementCenter NMS, Enea® On-device Management och Embedded for LeadersTM är Enea AB:s oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2017 Enea AB.

Citat

Våra kunder kan utöka bredden i sina egna signaturer på ett effektivt sätt och få regelbundna uppdateringar av nyckelfunktionalitet för web och enterpriseapplikationer, parallellt med sin interna DPI-teknologi. De får fördelen av mer än 2500 signaturer med global täckning för att accelerera sin utveckling av nätverks- och säkerhetslösningar.
Thibaut Bechetoille, President för Qosmos