Kommuniké från Enea AB:s extra bolagsstämma 2016

Den extra bolagsstämman i Enea AB (publ), org. nr 556209-7146, (”Bolaget”), ägde rum onsdagen den 7 december 2016, kl. 16.30 på Bolagets huvudkontor på Jan Stenbecks torg 17 i Kista, Stockholm.

Den extra bolagsstämman beslutade följande.

Bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission av aktier för att finansiera fortsatt tillväxt och expansion
Stämman antog styrelsens förslag om bemyndigande för styrelsen att besluta om nyemission i syfte att kunna finansiera fortsatt tillväxt och expansion, t.ex. i samband med företagsförvärv, för tiden intill årsstämman år 2017. Bemyndigandet innebär en rätt för styrelsen att emittera aktier till ett antal som motsvarar högst 10 procent av antalet utestående aktier per dagen för kallelsen till den extra bolagsstämman. Betalning för nya aktier kan ske kontant, genom kvittning eller mot tillskjutande av apportegendom. Emission ska kunna ske med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt. Detta bemyndigande ersätter beslutet om bemyndigande som gavs vid årsstämman den 10 maj 2016.

Långsiktigt incitamentsprogram 2017 (LTIP 2017), inklusive överlåtelse av aktier inom programmet
Styrelsens förslag om ett långsiktigt incitamentsprogram 2017 (LTIP 2017), inklusive överlåtelse av aktier inom programmet, erhöll inte tillräcklig majoritet och antogs därmed inte av stämman.

Denna information är sådan som Enea AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen om lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande 7 december, 2016 kl. 17:45 CET.

För mer information kontakta:
Anders Lidbeck, VD & koncernchef
E-post: anders.lidbeck@enea.com

Sofie Dåversjö, Communications Manager
Telefon: +46 8 50 71 50 05
E-post: sofie.daversjo@enea.com

Enea är en global leverantör av mjukvaruplattformar och konsulttjänster och vår vision är att hjälpa våra kunder utveckla fantastisk nätverksfunktionalitet för det uppkopplade samhället. Vi är fast beslutna att vara en nyckelspelare i ekosystemet för öppen källkod och utvecklar optimala mjukvarulösningar tillsammans med ledande partners. Varje dag förlitar sig tre miljarder människor på Eneas teknologier i en rad applikationer i flera vertikaler – från telekom- och fordonsindustri, till medicinteknik och flygindustri. Med huvudkontor i Kista har Enea verksamhet i Europa, Nordamerika och Asien och är listat på Nasdaq Stockholm. Upptäck mer på www.enea.com eller kontakta oss via info@enea.com.

Enea®, Enea OSE®, Netbricks®, Polyhedra®, Zealcore®, Enea® Element, Enea® Optima, Enea® LINX, Enea® Accelerator, Enea® dSPEED Platform och COSNOS® är av Enea AB eller dess dotterbolag registrerade varumärken. Enea OSE®ck, Enea OSE® Epsilon, Enea® Optima Log Analyzer, Enea® Black Box Recorder, Polyhedra® Lite, Enea® System Manager, Enea® ElementCenter NMS, Enea® On-device Management och Embedded for LeadersTM är Enea AB:s eller dess dotterbolags oregistrerade varumärken. Alla rättigheter förbehållna. © 2016 Enea AB.

Taggar: