Enfo säljer sin minoritetsandel i Zuite Business Consulting

Enfo och norska Pearl Group AS har undertecknat ett avtal enligt vilket Enfo säljer sin minoritetsandel motsvarande 30 procent i svenska SAP-konsultföretaget Zuite Business Consulting till Pearl.

”Affären är i linje med vår strategi. Vi vill vara en ledande dataintegratör i Norden och fokusera allt starkare på molnrelaterade tjänster,” kommenterar Mikko Valorinta, vd för Enfo.

“Vi är glada över att Zuite Business Consulting får en ny ägare i Pearl. Minoritetsägandet på 30 procent är inte optimalt för vår tillväxtstrategi. Transaktionen påverkar inte vår SAP-verksamhet i Finland, där SAP S/4 HANA och SAP-molnmigrering fortsättningsvis ska driva vår tillväxt,” fortsätter Valorinta.

Zuite har kring 60 anställda. Efter affären har Enfo över 400 experter i Sverige och stöttar kunder inom områden som integrationer, molnapplikationer, data management, identitet och säkerhet.

Affären väntas slutföras i slutet av juni. Parterna har kommit överens om att köpesumman inte offentliggörs.

Mer information:
Mikko Valorinta, vd, Enfo,  +358 40 099 7257

Datadriven transformation

Enfo är ett nordiskt IT-tjänstebolag som möjliggör datadriven transformation för sina kunder. Vi stödjer våra kunder med olika plattformar, informationshantering och affärslösningar för att skapa intelligentare affärsverksamhet. Vi både utvecklar och driver digitala lösningar, och stödjer våra kunder i att lyckas med komplexitet. Vi är 900 nischade experter som jobbar för en intelligentare värld där teknologi stärker individer, affärer och samhällen.
enfo.se