Ändring i Enorama Pharma AB (publ):s valberedning

Enorama Pharma AB (publ) (”Enorama Pharma” eller ”Bolaget”) meddelar idag att valberedningens sammansättning har ändrats.

Valberedningen består av de röstberättigade ledamöterna Bengt Jönsson, utsedd av DS Group Singapore & Indien, Martin Benckert, utsedd av MadHat AB samt den icke röstberättigade, tillika sammankallande ledamoten Fredrik Olsson.

Valberedningen har till uppgift att framlägga förslag till ordförande på årsstämma i Bolaget samt förslag på antalet styrelseledamöter liksom styrelsearvoden, utskottsarvoden, revisorsarvode, styrelseval samt riktlinjer för att utse ledamöter till valberedningen och omfattningen av dess uppdrag m.m.

Aktieägare är välkomna att inkomma med förslag och synpunkter till valberedningen i Enorama Pharma AB, via post att: Valberedning, Västra Varvsgatan 19, 211 77 Malmö, eller via email till info@enorama.se.

Annette Agerskov, VD

info@enorama.se

Västra Varvsgatan 19, 211 77, Malmö

Enorama Pharma är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga nikotinersättningsprodukter. Affärsidén är att utveckla och sälja såväl medicinska tuggummin som icke-medicinska, tobaksfria nikotinprodukter och erbjuda dessa både som Private Label och under egna varumärken. För mer information, besök www.enorama.se.