Enorama Pharma AB (publ) har mottagit stämningsansökan från Roccia AB

Enorama Pharma AB (publ) (”Enorama Pharma” eller ”Bolaget”) har informerats om att stämning utfärdats mot Bolaget baserat på en stämningsansökan från Roccia AB.

Enorama Pharma har informerats om att stämning utfärdats mot Bolaget baserat på en stämningsansökan från Roccia AB (”Roccia”) med krav om att Malmö tingsrätt ska förpliktiga Enorama Pharma att betala cirka 0,55 MSEK till Roccia i enlighet med av Roccia påstådd fordran.

Roccia är ett bolag som ägs av Enoramas tidigare verkställande direktör Mats Rönngard och som varit leverantör åt Enorama avseende främst kommunikations- och marknadsföringstjänster sedan en längre tid. I samband med entledigandet av den tidigare verkställande direktören avslutade Enorama sitt samarbete med Roccia och valde att inte betala de fakturor om cirka 0,55 MSEK kronor som Roccia ställt åt Enorama då bedömning gjorts att avtalen med Roccia varit ogiltiga och behäftade med jäv.

Enorama anser kravet vara grundlöst och avser att bestrida det och kräva ersättning för sina kostnader för att hantera kravet.

Anders Ermén, Styrelseordförande

info@enorama.se

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank: +46 8 463 83 00, certifiedadviser@penser.se