Enorama Pharma AB (publ) ingår förlikningsavtal med Roccia AB

Enorama Pharma AB (publ) (”Enorama Pharma”) har idag ingått förlikningsavtal med Roccia AB om fakturor kopplade till kommunikations- och marknadsföringstjänster.

Enorama Pharma har idag ingått ett förlikningsavtal med Roccia AB, ett bolag som ägs av styrelseledamoten Mats Rönngard, avseende betalning av kommunikations- och marknadsföringstjänster om cirka 0,55 MSEK.

Parterna är överens om att fokusera på framtiden istället för att ägna kraft, tid och pengar på långdragna tvister med risker för skadestånd, omfattande rättegångskostnader och skador på bolagens verksamhet. Förlikningen innebär att Enorama Pharma åtar sig att betala en del av det omtvistade beloppet och att Roccia återtar sin stämningsansökan gentemot Enorama Pharma.

Med denna uppgörelse är parternas samtliga mellanhavanden reglerade och avslutade.

Bengt Jönsson, styrelseordförande

info@enorama.se

Västra Varvsgatan 19, 211 77, Malmö

Enorama Pharma är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga nikotinersättningsprodukter. Affärsidén är att utveckla och sälja såväl medicinska tuggummin som icke-medicinska, tobaksfria nikotinprodukter och erbjuda dessa både som Private Label och under egna varumärken. För mer information, besök www.enorama.se.