Enorama Pharma AB (publ) och Dr. Reddy’s Laboratories Ltd har valt att avsluta samarbetet

Enorama Pharma AB (publ) (”Enorama Pharma” eller ”Bolaget”) ingick den 12 oktober 2017 samarbetsavtal med Dr. Reddy’s Laboratories Ltd (”Dr. Reddy’s”) enligt vilket Dr. Reddy’s skulle bekosta utvecklingen av ett nikotintuggummi och samtidigt få exklusivitet till detsamma inom USA, Kanada, Mexiko och Australien. Bolaget och Dr. Reddy’s har valt att avsluta samarbetet genom att låta avtalet löpa ut. Dr. Reddy’s har enligt avtalet kompenserat Bolaget för kostnaderna för utvecklingen och genom upphörandet behåller Enorama Pharma alla IP-rättigheter till det utvecklade tuggummit, samtidigt får man nu möjlighet att bearbeta kunder inom territoriet.

Annette Agerskov, verkställande direktör

info@enorama.se

Södra Förstadsgatan 1, 211 43 Malmö

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se