Enorama Pharma AB (publ) ställer in extra bolagsstämma den 4 mars 2024 klockan 15.30

Styrelsen i Enorama Pharma AB (publ) (”Enorama Pharma” eller ”Bolaget”) har idag beslutat om, i samråd med madHat AB, att ställa in den utlysta extra bolagsstämman som skulle hållas i Bolaget den 4 mars 2024 klockan 15.30.

Styrelsen i Enorama Pharma har idag, efter samtal med madHat AB, beslutat att ställa in den extra bolagsstämman som skulle hållas i Enorama Pharma den 4 mars 2024 klockan 15.30. Den extra bolagsstämman skulle behandla beslut om godkännande av närståendetransaktion i form av distributionsavtal med madHat AB. Parterna avser fortfarande att distributionsavtalet, som är underställt bolagsstämmans godkännande, ska träda ikraft. Styrelsen avser återkomma när det finns mer information.

Inställandet av den extra bolagsstämman den 4 mars 2024 klockan 15.30 påverkar inte den extra bolagsstämman att hållas i Bolaget den 4 mars 2024 klockan 14.30 för beslut om styrelseval.

Anders Ermén, styrelseordförande

info@enorama.se

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se