Enorama Pharma AB (publ):s tobaksfria vita snus NIC-S finns nu tillgängligt i den amerikanska detaljhandeln

I april i år påbörjade Enorama Pharma AB (publ):s (”Bolaget”) distributör i USA, Premier Manufacturing Inc. (”Premier Manufacturing”) lanseringen av NIC-S i USA. Premier Manufacturing har lanserat produkten över hela landet och fått mycket positiv återkoppling på produkten.

Bolaget ingick ett avtal med Premier Manufacturing i september förra året. Handelsannonsering av NIC-S påbörjades tidigare i år och sedan april har Premier varit ute hos distributörer och inköpare i USA för att introducera varumärket. Reaktionen för premiumprodukten NIC-S har varit mycket positiv och nästan alla inköpare som har kontaktats har tyckt att produkten ger en överlägsen upplevelse både vad gäller smaken och känslan av niktoinpåsen. Många inköpare har redan åtagit sig att ta in produkten i sina butiker. Som en följd av lanseringen finns NIC-S nu tillgängligt i 21 delstater i USA, hos fler än 33 distributörer och i fler än 700 detaljhandelsbutiker.

Russell Mancuso, Senior Vice President Consumer Products hos Premier Manufacturing kommenterar: "Vi är mycket nöjda med att vi har kunnat nå ett avtal med Enorama Pharma och bli deras exklusiva partner för försäljning av NIC-S i USA. De första resultaten har varit mycket uppmuntrande och vi ser fram emot fortsatt varumärkesutveckling, försäljningstillväxt på marknaden och konsumenternas medvetenhet om och acceptans av NIC-S."

Annette Agerskov, VD i Bolaget tillägger "Det är så skönt att se att våra ansträngningar börjar ge resultat. Vi har utvecklat ett sortiment av högkvalitativa produkter, vi har investerat i PMTA-applikationen och vi har samarbetat med Premier Manufacturing som har hanterat lanseringen på ett mycket professionellt sätt. White Pouch-marknaden i USA är enorm och fortsätter att växa snabbt. Vi är mycket glada över våra tidiga resultat och förväntar oss en snabb tillväxt under de kommande 12 månaderna."

Annette Agerskov, VD

info@enorama.se

Södra Förstadsgatan 1, 211 43 Malmö

Enorama Pharma AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se.

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga nikotinersättningsprodukter. Affärsidén är att utveckla och sälja såväl medicinska tuggummin som icke-medicinska, tobaksfria nikotinprodukter och erbjuda dessa både som Private Label och under egna varumärken. För mer information, besök www.enorama.se.