Enorama Pharma AB ingår leveransavtal med Habit Factory in Sweden AB

Enorama Pharma AB (publ) (”Enorama Pharma” eller ”Bolaget“) har idag ingått ett leveransavtal med Habit Factory in Sweden AB (”Avtalet”). Avtalet avser tillverkning och leverans av tobaksfritt vitt snus.

Enorama Pharma har idag ingått leveransavtal med Habit Factory in Sweden AB om tillverkning och leverans av Bolagets tobaksfria vita snus. Avtalet gäller fram till den 1 augusti 2027, med möjlighet till förlängning. Leveransavtalet ger Bolaget möjlighet att möta den förväntade efterfrågan på den nordamerikanska marknaden.

Avtalet med Habit Factory ger oss möjlighet att möta den ökande efterfrågan på vårt tobaksfria vita snus i USA. Habit Factory har produktion och faciliteter i absolut toppklass vilket kommer att bidra positivt till vår långsiktiga utveckling och den fortsatta etableringen av våra produkter. Vi ser fram emot att komma i gång med tillverkningen enligt avtalet så snart som möjligt.” säger Daniel Schröder, VD i Enorama Pharma.

Daniel Schröder, VD

info@enorama.se

Södra Förstadsgatan 1, 211 43 Malmö

Enorama Pharma AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se.