Enorama Pharma har slutfört screeningstudie inom Cough & Cold-segmentet

Enorama Pharma AB (publ) (”Enorama Pharma” eller ”Bolaget”) har som tidigare informerat ingått avtal med företaget MediiGum LLC för att genomföra en screeningstudie av aktiva substanser inom terapiområdet Cough & Cold. Screeningsstudien har nu slutförts och de aktiva substanserna som är mest lämpade för tuggummiformulering har identifierats.

Resultatet av studien har nyligen delats med MediiGum LLC (Florida, USA) och nu inleds en utvärdering med kunden om studieresultaten.

”Cough & Cold-produkter representerar globalt ett mycket stort segment och vi är glada att även detta terapiområde passar vår tuggummiberedning. Vi ser positivt på screeningstudiens resultat och är optimistiska inför ett fortsatt samarbete med MediiGum”, säger Mats Rönngard, VD Enorama Pharma.

Enorama Phama AB (publ)
Tel: +46 708 72 82 50
E-post:
 mats.ronngard@enorama.se
Södergatan 3, 211 34, Malmö

Enorama Pharma är noterat på Nasdaq First North.
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank: +46 8 463 83 00,
certifiedadviser@penser.se

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga medicinska tuggummin. Affärsidén är att utveckla och sälja konsumentvänliga medicinska tuggummin som innehåller beprövade läkemedelssubstanser och erbjuda dessa som Private Label, det vill säga att återförsäljaren marknadsför och säljer produkten under sitt eget varumärke. För mer information, besök: www.enorama.se

Informationen lämnades, genom Mats Rönngards (VD) försorg, för offentliggörande den 13juni 2019 kl. 16:00 CET.