Enorama Pharma inrättar ett ersättningsutskott

Styrelsen i Enorama Pharma AB (”Enorama Pharma” eller ”Bolaget”) har idag beslutat att inrätta ett ersättningsutskott. Ersättningsutskottet ska tillämpliga regler och rekommendationer och verka enligt, men inte begränsat till, Finansinspektionens föreskrifter om ersättningssystem, aktiebolagslagen, Svensk Kod för Bolagsstyrning, god sed på aktiemarknaden samt eventuella riktlinjer från Nasdaq.

Ersättningsutskottet ska bestå av Styrelsens ordförande samt ytterligare två medlemmar i styrelsen som inte ingår i Bolagets verkställande ledning. Ersättningsutskottet ska till Bolagets styrelse bereda och övervaka uppfyllandet av generella krav på ersättningspolicy, rörliga ersättningar, styrning och kontroll samt ersättningsstruktur. Ersättningsutskottet ska också övervaka eventuella transaktioner med närstående.

Syftet är att bidra till kontroll, transparens och trygghet för anställda, aktieägare och investerare samt styrelsen.

Enorama Phama AB (publ)
Södergatan 3, 211 34, Malmö

Enorama Pharma är noterat på Nasdaq First North.
Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank: +46 8 463 83 00,

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga medicinska tuggummin. Affärsidén är att utveckla och sälja konsumentvänliga medicinska tuggummin som innehåller beprövade läkemedelssubstanser och erbjuda dessa som Private Label, det vill säga att återförsäljaren marknadsför och säljer produkten under sitt eget varumärke. För mer information, besök: www.enorama.se.

Informationen lämnades, genom Mats Rönngards (VD) försorg, för offentliggörande den 12 juni 2019 kl. 15:30 CET.