• Enorama Pharma/

Enorama Pharma skjuter upp årsstämman till den 26 juni 2020 för att kunna genomföra årsstämman digitalt utan personlig närvaro

Baserat på den senaste tidens utveckling av situationen kring Covid-19-pandemin och med anledning av den lagstiftning som idag trädde i kraft om tillfälliga undantag för genomförande av bolagsstämmor har styrelsen i Enorama Pharma AB (publ) beslutat att skjuta upp årsstämman som skulle ha hållits den 20 maj 2020. Beslutet att skjuta upp årsstämman har fattats i syfte att istället kunna genomföra stämman digitalt utan personlig närvaro för att minska risken för smittspridning och därmed värna Enorama Pharma AB:s aktieägares och medarbetares säkerhet samt för att möjliggöra ett ökat deltagande under rådande omständigheter.

Nytt datum för årsstämman är den 26 juni 2020. Kallelse kommer att offentliggöras genom separat pressmeddelande.

Södergatan 3, 211 34, Malmö

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank: +46 8 463 83 00,

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga nikotinersättningsprodukter. Affärsidén är att utveckla och sälja såväl medicinska tuggummin som icke-medicinska, tobaksfria nikotinprodukter och erbjuda dessa som Private Label, det vill säga att återförsäljaren marknadsför och säljer produkten under sitt eget varumärke. För mer information, besökwww.enorama.se.

Denna information är sådan information som Enorama Pharma AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt Nasdaqs regelverk för emittenter. Informationen lämnades, genom Mats Rönngards (VD) försorg, för offentliggörande den 18 maj 2020 kl. 21:30 CEST.