• Enorama Pharma/

Enorama Pharmas dotterbolag Enorama Pharma Inc. ingår distributionsavtal med madHat AB villkorat av efterföljande godkännande av bolagsstämma

Enorama Pharma AB (publ):s (”Enorama Pharma” eller ”Bolaget”) dotterbolag Enorama Pharma Inc. har idag ingått avtal om onlinedistribution av Bolagets produkter i USA med den större aktieägaren madHat AB (”Avtalet”). Avtalet är villkorat av bolagsstämmans efterföljande godkännande.

Enorama Pharma Inc. har idag ingått ett distributionsavtal med den större aktieägaren madHat AB. Distributionsavtalet har en initial löptid om tre år, med möjlighet till förlängning, och avser distribution av tobaksfritt vitt snus inom den amerikanska onlinehandeln. Enorama Pharma Inc. har sedan tidigare ingått avtal avseende butikshandeln på den amerikanska marknaden. Volymerna förväntas initialt vara begränsade för att öka under avtalstiden. Enligt Avtalet åtar sig madHat AB att genomföra omfattande investeringar i marknadsföring av Bolagets produkter i USA. Marknaden online är volymmässigt klart mindre än marknaden för försäljning i butik men högst försäljning förväntas uppnås genom parallell försäljning i de bägge kanalerna. Samarbetet med madHat är avgörande för en snabb etablering online.

Då madHat AB är en större aktieägare i Enorama Pharma ska Avtalet underställas bolagsstämmans godkännande enligt god sed på aktiemarknaden. Avtalet är därmed villkorat av bolagsstämmans efterföljande godkännande. Bolaget kommer att kalla till extra bolagsstämma för beslut om godkännande genom ett separat pressmeddelande.

”madHat’s erfarenhet och resultat inom onlineförsäljning talar för sig själv. Vi är övertygade om att madHat är den rätta samarbetspartnern för en lyckad onlineförsäljning av NIC-S i USA. madHat säljer till kunder i USA bland annat via siten www.prilla.com.

Genom ingåendet av avtalet med madHat, och genom det tidigare ingångna avtalet med Premier Manufacturing, Inc. som omfattar hela detaljhandeln, är vår försäljningsstruktur nu etablerad i USA. Ingåendet av dessa bägge avtal är en avgörande milstolpe för våran verksamhet.” säger Annette Agerskov VD i Enorama Pharma.

Annette Agerskov, Verkställande direktör

info@enorama.se

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se

Denna information är sådan information som Enorama Pharma AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Annette Agerskovs försorg, för offentliggörande den 26 januari 2024 kl.16:15 CEST.