Jonas Sohlman slutar som CFO för Enorama Pharma

Enorama Pharma AB:s (publ) (”Enorama”) CFO Jonas Sohlman har meddelat att han kommer sluta. Han kommer att fortsätta i sin nuvarande roll under en period och lämnar sitt uppdrag den 30 september 2022. Jonas Sohlman har varit CFO för Enorama sedan 2020.

”Jag har varit CFO på Enorama under en avgörande tid och vi har gjort stora framsteg. Vi har haft ett väl fungerande samarbete och jag känner att det är dags för mig att gå vidare med nya utmaningar.” säger Jonas Sohlman.

”Jag vill tacka Jonas för ett mycket gott samarbete. Jonas började när Enorama stod inför förändringen att gå från ett forsknings- och utvecklingsbolag till att bli ett globalt bolag som producerar och säljer konsumentvänliga produkter, där han har varit ett fantastiskt stöd. Jag önskar honom verkligen all lycka framåt.” säger VD Mats Rönngard, Enorama Pharma AB (publ).

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank: +46 8 463 83 00

Denna information är sådan information som Enorama Pharma AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt Nasdaq:s regelverk. Informationen lämnades, genom Mats Rönngards (VD) försorg, för offentliggörande den 31 mars 2022 kl. 19:30 CET.