Kvartalsrapport Enorama Pharma AB (publ)

Sammanfattning av rapportperioden för koncernen 1 januari – 31 mars 2024

• Nettoomsättningen uppgick till -10 (678) KSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -10 026 (-9 754) KSEK
  • Resultat före skatt uppgick till -7 906 (-10 050) KSEK
  • Resultat per aktie* uppgick till -0,17 (-0,39) SEK
  • Soliditeten uppgick per den 31 mars till 53,33% (60,04%)

* Resultat per aktie. Periodens resultat dividerat med 46 150 678 aktier.

Väsentliga händelser under perioden 1 januari – 31 mars 2024

• Den 8 januari mottogs en skriftlig begäran från Mats Rönngard, för aktieägaren Swede Unipharma AB:s räkning, om att kalla till extra bolagsstämma för nyval av styrelseledamöter samt bemyndigande för styrelsen att emittera aktier och aktierelaterade instrument.
  • Den 18 januari kallade Enorama Pharma till extra Bolagsstämma den 4 mars 2024. Kallelsen finns tillgänglig på Bolagets hemsida.
  • Den 26 januari ingår Enorama Pharmas dotterbolag Enorama Pharma Inc. distributionsavtal med madHat AB om onlinedistribution av Bolagets produkter i USA. Avtalet är villkorat av bolagsstämmans efterföljande godkännande.
  • Den 1 februari erhåller Enorama Pharma besked från Europeiska patentverket (”EPO”) att myndigheten har för avsikt att bevilja Bolagets patentansökan för nikotinhaltig tuggummisammansättning och metoden för att tillreda denna.
  • Den 21 februari publicerade Enorama Pharma Bokslutskommunikén för 2023. Rapporten finns tillgänglig på Bolagets hemsida.
  • Den 22 februari beslutar styrelsen i Enorama Pharma AB om företrädesemission av aktier om cirka 28,65 MSEK.
  • Den 23 februari beslutar Enorama Pharma AB beslutar att genomföra en riktad emission om cirka 11,8 MSEK till en strategiskt viktig investerare.
  • Den 4 mars publicerades Kommuniké från extra bolagsstämma i Enorama Pharma AB. Rapporten finns tillgänglig på Bolagets hemsida.
  • Den 11 mars ingår Enorama Pharma AB förlikningsavtal med Roccia AB.
  • Den 11 mars offentliggör Enorama Pharma AB informationsmemorandum med anledning av företrädesemission av aktier om cirka 28,65 MSEK. Rapporten finns tillgänglig på Bolagets hemsida.

• Den 3 april offentliggör Enorama Pharma AB utfall i företrädesemission.
  • Den 5 maj publicerade Enorama Pharma årsredovisning och revisionsberättelse för räkenskapsåret 2023. Rapporten finns tillgänglig på Bolagets hemsida.
  • Den 6 maj kallade Enorama Pharma till årsstämma den 5 juni 2024. Kallelsen finns tillgänglig
  • på Bolagets hemsida.

Ladda ner och läs rapporten i sin helhet på: www.enorama.se/investerare/finansiell-rapport.

Annette Agerskov, verkställande direktör

info@enorama.se

Södra Förstadsgatan 1, 211 43 Malmö

Enorama Pharma AB är noterat på Nasdaq First North Growth Market.

Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ): +46 (0)73 856 42 65, certifiedadviser@carnegie.se.

Enorama Pharmas mål är att bli en ledande global leverantör av konsumentvänliga nikotinersättningsprodukter. Affärsidén är att utveckla och sälja såväl medicinska tuggummin som icke-medicinska, tobaksfria nikotinprodukter och erbjuda dessa både som Private Label och under egna varumärken. För mer information, besök www.enorama.se.