• EQ Europe/

EQ Europe lanserar unikt program för hur företag kan lyckas med social hållbarhet (ESG*) och DEI* genom att mäta och utveckla emotionell intelligens (EQ)

Report this content

Medarbetare som mår bra och är motiverade är nyckeln till affärsframgång. Samtidigt visar en studie att 81% av medarbetare känner sig i riskzonen för att bli utbrända (Mercer, Global Talent trend 2022).

EQ Europe har utvecklat ett unikt program, där företags värderingar omvandlas till beteendemässiga EQ-kompetenser för att uppnå en inkluderande och socialt hållbar kultur. Det handlar om att förändra ledare och medarbetares beteenden i linje med företagens värderingar och implementera strategier som främjar hela organisationens välbefinnande.

Vägen till att lyckas med social hållbarhet (ESG) och DEI stavas emotionell intelligence. EQ är grundat i rigorös forskning och genom framsteg inom neurofysiologi har vi fått värdefulla insikter om hur våra känslor fungerar i hjärnan och i kroppen. Även om IQ är ett välkänt koncept, ger EQ en ny dimension för att förstå vilka beteenden som leder till affärsframgång. Dessa kompetenser kan sedan mätas, utvecklas och utvärderas.

Lars Hellberg, VD och koncernchef, Fortaco Group:

EQ-kompetenser är affärskritiska för att dagligen kunna leverera premiumvärde. Vi kontaktade EQ Europe i mitten av 2020 för att hjälpa oss förstå hur emotionell intelligens bland våra chefer kan säkerställa vårt företags sociala hållbarhet.

Efter framgångsrika workshops och individuell coachning med våra chefer under 12 månader var resultaten mycket övertygande och förändringarna i välbefinnande och prestation märkbara och visuella.

Välkommen att delta i öppet seminarium "Så kan företag lyckas med social hållbarhet (ESG) och DEI" den 14 december kl.12.00 - 12.30. För att registrera dig, maila VD Jenny Westergård på jenny@eqeurope.com

*DEI = Mångfald, rättvisa och inkludering
*ESG = Miljö, social och styrning

För mer information, vänligen kontakta: Jenny Westergård VD för EQ Europe, på jenny@europe.com

EQ Europe AB:s tjänster skapar social hållbarhet och affärstillväxt genom att främja emotionell intelligens i organisationer. EQ Europe AB grundades av Margareta Sjölund, Ph.D. och den främsta marknaden har varit i Asien de senaste 20 åren. Nysatsning 2022 genom rekrytering av vd Jenny Westergård för ökad etablering i Sverige och Europa. EQ Europe AB och vårt systerbolag Kandidata Asia i Singapore använder vetenskapliga verktyg med mätbara resultat.

www.eqeurope.com, www.kandidataasia.com

Taggar: