Kan AI ta över allt?

Report this content

Nej, enligt forskarna saknar AI empati och verkliga känslor. En studie från 2019 förutspådde att när AI är här kommer EQ gå från “nice to have” till “must have”.

En investering i EQ har visat sig ge upp till 440% ROI på 3 år, dvs. 64% beräknat på årsbasis*.

Underskatta inte känslan.

Det råder ingen tvekan om att företag och organisationer blir mer framgångsrika av att mäta och utveckla emotionell intelligens (EQ) hos sina ledare och medarbetare. World Economic Forum listar EQ som en av de viktigaste och mest efterfrågade kompetenserna företag kommer att leta efter, FN höll i maj 2019 en konferens om EQ som en nyckel för konfliktlösning, Human Capital Institute publicerade en studie som visade på vikten av att EQ ingår i ledarutbildningar och ytterligare forskningsstudier visar på EQ som nyckeln till överlevnad när AI tar över och allt fler jobb försvinner.

Margareta Sjölund, Ph.D., chefspsykolog och grundare av EQ Europe and Kandidata Asia

Kontakta oss gärna om ditt team, din ledningsgrupp eller ditt företag är intresserade av skräddarsydda EQ-program eller föreläsningar på er kick-off.

För mer information kontakta Jenny Westergård, VD Europe, jenny@eqeurope.com, +46 (0)70 763 30 11

www.eqeurope.com

*Capgemini, Research Institute