• EQ Europe/

Visste du att "S" i ESG, social- och mänsklig hållbarhet kommer att lagstiftas i EU 2024?

Report this content

Det kommer att vara obligatoriskt att redovisa köns- och åldersfördelning i högsta ledningen och löneskillnader mellan kvinnor och män. En annan fråga att besvara är vilken utbildning och kompetensutveckling som ges till dina anställda.

Har ni ledare på plats som kan stötta sin personal att sätta stopp för utbrändhet och psykisk ohälsa?

“Vi välkomnar den nya lagstiftningen som kommer sätta social- och mänsklig hållbarhet på företags agendor. Detta kommer att påverka både välmående och lönsamhet och därmed bolags konkurrenskraft, säger Jenny Westergård VD på EQ Eu​rope”.

En av våra kunder, det internationella industriföretaget Fortaco, är ett bra exempel på ett företag som ligger i framkant när det gäller social- och mänsklig hållbarhet, vilket lett till lägre personalomsättning och högre lönsam​het.

Läs hur effekten av att arbeta med social hållbarhet hjälper deras organisation och anställda att bli mer konkurrenskraftiga.

Kontakta Jenny Westergård VD EQ Europe om du är intresserad av att få hjälp med hur ditt företag kan förbättra social- och mänsklig hållbarhet.

jenny@europe.com

EQ Europe AB:s tjänster skapar social hållbarhet och affärstillväxt genom att främja emotionell intelligens i företag och organisationer. EQ Europe AB grundades av Margareta Sjölund, Ph.D. och huvudmarknaden har varit i Asien de senaste 20 åren. Nysatsning 2022 genom rekrytering av VD Jenny Westergård för ökad etablering i Sverige och Europa. EQ Europe AB och vårt systerbolag Kandidata Asia i Singapore arbetar tillsammans med våra kunder i Europa, USA och Asien och vi använder oss av vetenskapliga verktyg med mätbara resultat.

www.eqeurope.com, www.kandidataasia.com

Taggar: