En ekologisk grillsommar

– Det var på tiden, säger Erik Lallerstedt om de två nya ekologiska såserna, Ekologisk Aioli och Ekologisk Bearnaise.  Bearnaisen, som svenskarna äter kanske mer än någon annan sås klarar Eriks hårda smaktest med bravur. De ekologiska såserna lanseras den 20 april, lagom till att grillsäsongen drar igång.

Förstklassiga råvaror är grundläggande för Erik Lallerstedt, en av Sveriges mest kända stjärnkockar. Därför är det naturligt att det nu finns en ekologisk aioli och bearnaise – såserna som säljer bäst hos Eriks Såser.

Eriks Ekologisk Bearnaise är gjord på ekologisk rapsolja och med omsorgsfullt utvalda kryddor har Erik lyckats skapa en sås som passar till alla sommarens grillningar. Eller varför inte klicka på toppen av en hembakad pizza?

Eriks Ekologisk Aioli passar utmärkt till grillade grönsaker och fisk.
– Det känns gott att kunna bjuda på en ekologisk sås till en fin bit svenskt kött, grillade grönsaker, gärna trädgårdsodlade, eller räkor från västkusten, berättar Erik.

Erik Lallerstedt ligger bakom alla recept från Eriks såser. Om han själv inte är på plats i fabriken när såserna tillagas, är det alltid två restaurangkockar som smakar av så att resultatet blir lika gott varje gång. Och så att Erik blir nöjd.

I vår lanserar Erik även en ny salladsdressing: Mango Chili och en ny sås: Bearnaise Sweet Cayenne. Om Mango Chili-dressingen säger Erik:
– Förmodligen det bästa jag gjort.

För att höra mer om det, smakprover, en intervju eller högupplösta bilder, kontakta:

Emma Lind, på PR-byrån Kelly and Pling
+46 735-53 72 82 emma.l@kellyandpling.com

Svenska Smakupplevelser tillverkar och säljer smakupplevelser av högsta möjliga kvalitet. Vi tycker att alla har rätt till en gastronomisk upplevelse i hemmet.

Erik Lallerstedt är en av våra mest kända och folkkära kockar. Hans restaurang Eriks Fisk var en av de första krogarna i Sverige som belönades med en stjärna i Guide Michelin. Idag driver Erik Gondolen, Vinbaren och Eriks Bakficka.

Svenska Smakupplevelser AB, Sorterargatan 11, 162 50 Vällingby, Sverige, www.erikssaser.se