ESEN producerar Battleriff Pro legends Säsong 7 i Heartstone

ESEN och Battleriff utökar samarbetet med Battleriff Pro legends Season 7 finalen i Heartstone.

E-sportbolaget ESEN eSports meddelar idag att man kommer producera sändningen av Battleriff Pro legends säsong 7 finalerna. Det som är nytt för säsongen är att ligastrukturen kommer att användas för att bestämma vem som går vidare till ett spännande onlineslutspel. Genom att lägga till ett slutspel med en professionell sändning skapas en ny del i ligan för både tittare och spelare som tidigare saknades.

Varje Pro Legends-säsong har detta året en prispott på $5,000 samt ger dom 2 bästa spelarna kvalplatser i Activision Blizzards eftertraktade Masters Tour. De fyra bästa spelarna kvalar även in till en stor offline final som är tänkt utspela sig i slutet av året. Totalt under årets fyra säsonger rör det sig om $20,000 i prispengar, 8 kvalplatser till Masters Tour samt 16 kvalplatser till offline final.

Mer om turneringen: https://play.battleriff.com/games/3-hearthstone/events/1709

Vid sponsor förfrågningar var god kontakta Christer Körnbäck ESEN eSports, christer@esenstudio.com

Johan Grape, VD ESEN eSports AB

ESEN är ett sändnings och produktionsbolag inom esport med en komplett infrastruktur för att arrangera och producera esport, vilket innefattar en egen esportarena, eventlokal, turneringsplattform, studio och TV-produktion med över 300 sändningar i ryggen. ESEN eSports är experter på liveproduktion och står bakom Nordens största esportturnering "King of Nordic" under eget varumärke, men tar även på sig externa produktionsuppdrag för arrangörer och spelutvecklare. ESEN eSports är noterade på Spotlight Stock Market och har sina lokaler i Bromma, Stockholm.