Flexenclosure levererar sitt tionde datacenter i Latinamerika

Den svenska leverantören av prefabricerade datacenter Flexenclosurestärker sin närvaro i Latinamerika med en order i El Salvador. Det blir Flexenclosures tionde eCentredatacenter i regionen. Företaget har tidigare levererat datacenter i Paraguay, Colombia, Bolivia, Ecuador, Chile, Nicaragua och Honduras.

Det nya datacentret har ett ordervärde på cirka 40 miljoner kronor och kommer att produceras av Flexenclosure i Sverige varefter det skeppas till El Salvador för slutmontering och idrifttagning.

”Detta blir vårt tionde datacenter i Latinamerika – en viktig milstolpe. Våra affärer i Central- och Sydamerika stärks hela tiden och vi är fullt inriktade på att etablera Flexenclosure som den ledande leverantören i regionen av prefabricerade och modulära edge datacenter”, säger David King, VD, Flexenclosure.

Datacentret är designat för en effektbelastning på 400kW och ska certifieras enligt Uptime Institute Tier III – och därmed bli först med detta i landet. Eftersom projektet är i ett område där det förekommer jordbävningar har datacentret fått särskild design och förstärkning för att kunna stå emot och klara jordskalv.

eCentre är högteknologiska, kundanpassade och prefabricerade datacenter med snabb leverans, framtidssäkring och högsta energieffektivitet.  Med sina flexibla och expanderbara IT serverhallar möjliggör eCentre en kapitaleffektiv etablering av datacenter. eCentre kan certifieras upp till Tier IV, den högsta nivån av Uptime Institute.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

David King
Vd, Flexenclosure
Telefon: +46 (510) 427 000
Email: david.king@flexenclosure.com

Om Flexenclosure:

Flexenclosure är en svensk utvecklare och leverantör av prisbelönta, prefabricerade modulära datacenter för kunder inom colocation, molntjänster och kommunikation. eCentre är kundutvecklade, snabba att installera och energieffektiva datacenter som kan installeras som storskaliga, regionala, edge- eller mikroedgeanläggningar.

Flexenclosure har sitt huvudkontor i Stockholm, med produktionsanläggningar i Vara och ytterligare kontor världen över. Flexenclosure har installationer i sex världsdelar och kunder som Airtel, CenturyLink, Globe Telecom, Millicom, MTN, NEXTDC och Vodacom.  Läs mer på Flexenclosure.comLinkedInFacebook och Twitter.

Snabbfakta

Den svenska leverantören av prefabricerade datacenter Flexenclosure stärker sin närvaro i Latinamerika med en order i El Salvador. Det blir Flexenclosures tionde eCentre datacenter i regionen. Företaget har tidigare levererat datacenter i Paraguay, Colombia, Bolivia, Ecuador, Chile, Nicaragua och Honduras.

Citat

Detta blir vårt tionde datacenter i Latinamerika – en viktig milstolpe. Våra affärer i Central- och Sydamerika stärks hela tiden och vi är fullt inriktade på att etablera Flexenclosure som den ledande leverantören i regionen av prefabricerade och modulära edge datacenter.
David King, VD, Flexenclosure