Esmaeilzadeh Holding utser Head of Funding och COO

Esmaeilzadeh Holding AB (publ) (”EHAB”) har utsett Mikael Ericson till tillförordnad Head of Funding och Charlotte Varre Kornborg till Chief Operating Officer (COO).

Mikael Ericson har lång och gedigen erfarenhet från ett flertal ledande positioner i bank- och finansbranschen, bland annat som chef för Handelsbanken Capital Markets och som koncernchef för Carnegie Investment Bank. Mikael är idag styrelseordförande för Lyvia Group, och styrelseledamot för bland annat E. Öhman J:or Aktiebolag och Protium Green Solutions. Mikael har därutöver varit verkställande direktör för Intrum. Mikael tillträdde som tillförordnad Head of Funding för EHAB den 1 juni 2023.

Charlotte Varre Kornborg har bred erfarenhet från finansbranschen där hon senast arbetat som COO för Investmentbolaget CMI Group samt för koncernens private equity-bolag PEQ Invest. Charlotte har därutöver varit VD för Property Invest samt styrelseledamot i flertalet koncern- och portföljbolag. Charlotte tillträder som COO för EHAB den 28 augusti 2023.

Genom rekryteringen av Mikael Ericson och Charlotte Varre Kornborg stärker vi EHAB:s organisation ytterligare och tillför kunskapskapital, både i finansieringsfrågor och till EHAB:s roll som aktiva ägare. Mikael och Charlotte kommer att vara viktiga för såväl EHAB som våra bolags fortsatta resor”, säger Saeid Esmaeilzadeh, vd och grundare för EHAB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Saeid Esmaeilzadeh, VD och grundare

Nils Fredrik Lagerstrand, General Counsel & Vice VD

+46 720 90 26 99, nilsfredrik@ehab.group

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 1 juni 2023, kl. 08.00 CEST.

EHAB är ett entreprenöriellt drivet investmentföretag som investerar i och utvecklar långsiktigt hållbara företag inom utvalda branscher. Det primära fokuset är investeringar inom operationella bolagsgrupper med möjlighet till såväl organisk som förvärvsbaserad tillväxt. För mer information, se www.ehab.group.