Kommentar till Esmaeilzadeh Holdings substansvärdesuppdatering per 30 juni 2023

Esmaeilzadeh Holding AB (publ) (”EHAB”) offentliggjorde idag substansvärde per 30 juni 2023. I syfte att närmare motivera avvikelsen från föregående substansvärdesuppdatering lämnar EHAB en särskild kommentar avseende två innehav i EHAB:s portfölj.

EHAB:s verkliga värde på andelarna i Rebellion Capital AB (”Rebellion”) uppgår per 30 juni 2023 till 1 012,1 Mkr (1 082,1 Mkr per 31 maj 2023). Det justerade verkliga värdet på andelarna utgår från värderingen som användes vid implementeringen av ett nytt incitamentsprogram i Rebellion under det andra kvartalet 2023.

EHAB:s verkliga värde på andelarna i Dentalum Group AB (”Dentalum”) uppgår per 30 juni 2023 till 542,0 Mkr (630,5 Mkr per 31 maj 2023), efter EHAB:s investering om 80,4 Mkr i Dentalums emission under juni 2023 som riktades till befintliga aktieägare. Det justerade verkliga värdet på andelarna i Dentalum har bestämts efter en samlad bedömning av bolagets utveckling, multiplar på jämförbara bolag, bolagets nyligen genomförda emission till i huvudsak befintliga aktieägare, bolagets tillväxtutsikter och marknadsförutsättningar i övrigt.

För detaljerad information om övriga förändringar i EHAB:s substansvärde per 30 juni 2023 hänvisas till EHAB:s delårsrapport för det första halvåret 2023 som offentliggörs den 28 juli 2023.

Nils Fredrik Lagerstrand, General Counsel & Vice VD

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande 17 juli 2023 kl. 08:00 CEST.