Estea Omsorgsfastigheter AB (publ) tillträder äldreboende i Näsby Slottspark i Täby

Stockholm den 15 december 2020 – Estea AB:s dotterbolag Estea Omsorgsfastigheter AB (publ), tillträder per den 15 december ett nybyggt äldreboende i Näsby Slottspark i Täby utanför Stockholm.

Den nyproducerade fastigheten innefattar 54 lägenheter och är i sin helhet uthyrd till Silver Life med ett 20-årigt hyresavtal. Årliga kontrakterade hyresintäkter uppgår till ca 10,4 Mkr. Från fastigheten är det promenadavstånd till Näsby Park, grönområden och hav samt närhet till Täby centrum. Fastigheten är uppförd enligt miljökrav för att uppnå BREEAM In-Use nivå very good.

Fastigheten är uppförd av Skanska och förvärvades av Estea Omsorgsfastigheter i februari 2019 och tillträds nu vid färdigställande enligt plan. Läget är unikt och vackert invid Näsby Slott och fjärden Stora Värtan, med närhet till service och butiker. Samtidigt är det bara 20 minuter in till Stockholms central,” säger Johan Eriksson, VD Estea AB.

”Vi söker aktivt efter denna typ av fastighet där vi kan komma in tidigt i utvecklingsprocessen, och det är vår ambition att detta är ett i raden av samarbeten med fastighetsutvecklare,” säger Johan Eriksson, VD Estea AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Johan Eriksson, VD Estea AB, tfn 08 679 05 00, johan.eriksson@estea.se

Per Torpare, Försäljningschef Estea AB, tfn 0709 22 10 88, per.torpare@estea.se

För mer information om fastighetsinvesteringar och kommande erbjudanden se: www.estea.se

Om Estea Omsorgsfastigheter AB (publ)

Estea Omsorgsfastigheter AB (publ) är en alternativ investeringsfond med strategi att äga vård- och omsorgsfastigheter, ett segment som kännetecknas av helt eller delvis skattefinansierade hyresgäster, långa hyresavtal och en marknadsefterfrågan med låg korrelation till konjunkturen. Fondens ambition är att förvärva och äga fastigheter med ett driftöverskott om cirka 3 - 5 procent.

Johan Eriksson, VD Estea AB
Johan Eriksson, VD Estea AB