Euro Accident fick förnyad rating av AM Best

Report this content

Igår fick Euro Accident en förnyad Financial Strength Rating om ”A− (Excellent)” av kreditratinginstitutet AM Best. ”Ett fint bevis på vår finansiella styrka och vår förmåga att uppfylla våra åtaganden”, säger Fredrik Bergström, VD, i en kommentar.

Kreditratinginstitutet AM Best har analyserat Euro Accident Livförsäkring AB och publicerade igår sin förnyade rating. Bolaget får en Financial Strength Rating om ”A− (Excellent)” och en Long-Term Issuer Credit Rating om ”a− (Excellent)”. Utsikterna för båda är stabila.

AM Best skriver bland annat så här i sitt pressmeddelande:

”The ratings reflect Euro Accident’s balance sheet strength, which AM Best assesses as strong, as well as its adequate operating performance, neutral business profile and appropriate enterprise risk management (ERM).” Källa: AM Best

AM Best har bedömt bolagets finansiella styrka sedan 2022 och gårdagens publicering är ett gott bevis på vår finansiella styrka, stabilitet och förmåga att uppfylla våra åtaganden. Det är tryggt för alla som är försäkrade hos oss eller gör affärer med oss. Vår finansiella styrka, som AM Best bekräftar, bygger på vår sunda och solida verksamhet och vår förmåga att skapa långsiktigt värde för våra kunder och ägare, säger Fredrik Bergström, VD för Euro Accident Livförsäkring AB, i en kommentar.

Länk till AB Bests pressmeddelande 2024-05-02: AM Best Affirms Credit Ratings of Euro Accident Livförsäkring AB

Fredrik Bergström
VD, Euro Accident Livförsäkring AB
fredrik.bergstrom@euroaccident.com

Elsa Stattin
CFO, Euro Accident Livförsäkring AB
elsa.stattin@euroaccident.com

Om oss

Euro Accident Livförsäkring AB är ett svenskt livförsäkringsaktiebolag som erbjuder personriskförsäkringar inom områdena gruppförsäkring, sjukförsäkring och sjukvårdsförsäkring.

Kunder till Euro Accident är främst arbetsgivare och organisationer som tecknar försäkringar för sina anställda och medlemmar. Försäljning sker via försäkringsförmedlare och partnersamarbeten, som exempelvis banker och andra försäkringsbolag.

Euro Accident grundades 1996 och har i dag över 2,4 miljard svenska kronor i årlig premievolym och över 440 medarbetare på kontor i Belgrad, Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik. Verksamheten i Danmark och Norge bedrivs genom registrerade filialer.