Euro Accident väljer Releye som strategisk samarbetspartner för Salesforce

Report this content

Euro Accident har valt att samarbeta med Releye som strategisk samarbetspartner vid införandet av plattformen Salesforce.

På Euro Accident pågår en strategisk förflyttning för att digitalisera och automatisera våra arbetsflöden och processer för att kunna arbeta effektivare, säkrare, hållbarare och med en förstärkt kundupplevelse.

– En viktig del i vår strategiska förflyttning är Salesforces plattform som blir integrerad med vårt eget försäkringssystem i många arbetsflöden och processer i hela Skandinavien. Vi ser många möjligheter med plattformen. Inledningsvis utvecklar vi en säker meddelandekanal för våra olika intressenter och ett handläggarstöd som effektiviserar och förenklar arbetsflödena i vår skadehantering, säger Staffan Johansson, Chief Business Area Officer Sweden och sponsor för projektet på Euro Accident.

Efter en upphandlings- och utvärderingsprocess föll valet på strategi- och it-konsultbolaget Releye AB som strategisk samarbetspartner.

– Arbetet tillsammans med Releye är redan igång och vi ser fram emot vår fortsatta resa tillsammans. Vi vill ha en kompetent och vaken samarbetspartner som kan bidra med kunnande och genomförandekraft för att vi tillsammans ska nå våra uppsatta mål, säger Staffan Johansson.

Staffan Johansson
Chief Business Area Officer Sweden, Euro Accident Livförsäkring AB
staffan.johansson@euroaccident.com

Om oss

Euro Accident Livförsäkring AB är ett livförsäkringsaktiebolag som erbjuder olika personriskförsäkringar i Danmark, Norge och Sverige.

Euro Accidents kunder är främst arbetsgivare och organisationer som tecknar försäkringar för sina anställda och medlemmar. Försäljning sker via försäkringsförmedlare och partnersamarbeten, som exempelvis banker och andra försäkringsbolag.

Euro Accident grundades 1996 och har i dag över 2,6 miljarder svenska kronor (2024-06-30) i årlig premievolym och över 480 anställda (2024-09-30) på kontor i Belgrad, Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik.

Taggar: