Staffan Löfgren ny Chief Compliance Officer på Euro Accident

Report this content

Euro Accident har rekryterat Staffan Löfgren som ny Chief Compliance Officer, CCO. Han tillträder sin tjänst den 26 juni 2023.

– Vi är mycket glada över att kunna knyta Staffan till oss. En effektivare regelefterlevnad är ett av våra viktigaste prioriteringsområden framöver. Staffan har rätt bakgrund och rätt kompetens för att ta detta arbete vidare, säger Fredrik Bergström, vd för Euro Accident Livförsäkring AB.

Staffan Löfgren kommer närmast från en tjänst som senior finansinspektör på Finansinspektionen. Dessförinnan har han arbetat med regelefterlevnadsfrågor i olika roller inom försäkringsbranschen i över 10 år, bland annat på AMF, Länsförsäkringar och Swedbank Försäkring.

– Det ska bli kul att få lära känna Euro Accident som har en tydlig plan för den fortsatta färdriktningen. Jag hoppas att jag, med mina erfarenheter och kunskaper från försäkringsbranschen i allmänhet och inom compliance i synnerhet, kan bidra till Euro Accidents fortsatta utveckling och tillväxt, säger Staffan Löfgren.

Staffan Löfgren tillträder sin tjänst den 26 juni 2023. Maria von Scheele som är tillförordnade Chief Compliance Officer återgår då till sin ordinarie roll inom Euro Accidents riskhanteringsfunktion.

Fredrik Bergström
Vd, Euro Accident Livförsäkring AB
fredrik.bergstrom@euroaccident.com

Om oss
Euro Accident är ett svenskt livförsäkringsbolag med över 2,1 miljard kronor i bruttopremieinkomst och över 350 medarbetare på kontor i Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Stockholm, Växjö och Örnsköldsvik.

Med visionen om en trygg och frisk värld bidrar Euro Accidents försäkringar till att företag har hållbara medarbetare som kan arbeta och mår bra. Euro Accidents försäkringar distribueras av försäkringsförmedlare och partners till företag och deras medarbetare.

Tillsammans skapar vi Hållbara medarbetare ®

Citat

En effektivare regelefterlevnad är ett av våra viktigaste prioriteringsområden framöver. Staffan har rätt bakgrund och rätt kompetens för att ta detta arbete vidare.
Fredrik Bergström, vd för Euro Accident Livförsäkring AB