Bokslutskommuniké januari 2009 - december 2009

Fjärde kvartalet 2009 • Omsättningen minskade med 22,1 procent jämfört med föregående år • Den kvartalsvis negativa resultattrenden under året bröts under fjärde kvartalet • Prispress och fortsatt svag efterfrågan från kunder i särskilt konjunkturkänsliga branscher • Flera ramavtal tecknades med stora kunder på såväl nordisk nivå som på eWorks fyra nationella, nordiska marknader • Resultat efter skatt per aktie blev 0,27 (0,31) SEK Helåret, januari - december 2009 • Något minskad omsättning jämfört med föregående år • Prispress och minskad efterfrågan från kunder i särskilt konjunkturkänsliga branscher varav ett fåtal större stod för en betydande del av volymnedgången för eWork • God nykundsförsäljning. Flera ramavtal tecknades med stora kunder på såväl nordisk nivå som på eWorks fyra nationella, nordiska marknader • Två besparingsprogram har genomförts vilket belastar årets resultat med 6,2 MSEK Besparingsprogrammen kommer sammanlagt sänka kostnaderna under 2010 med drygt 20 MSEK jämfört med 2009. • Resultat efter skatt per aktie blev 0,71 (1,79) SEK • Styrelsen har beslutat föreslå stämman en utdelning om 0,75 SEK (1,10) Den 18 februari 2010, togs eWorkaktien upp till handel på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information kontakta: Claes Ruthberg, koncernchef och vd, +46 8 50 60 55 00 Sofie König, marknadschef, eWork Scandinavia AB, +46 8 50 60 55 00, +46 7 515 49 83 Ulf Henning, CFO, eWork Scandinavia AB, +46 8 50 60 55 00