Delårsrapport Januari – September 2009

• Något minskad omsättning jämfört med föregående år • Minskad efterfrågan från kunder särskilt i konjunkturkänsliga branscher • Flera ramavtal tecknades med stora kunder på såväl nordisk nivå som på eWorks fyra nationella, nordiska marknader • Två besparingsprogram har genomförts vilket belastar tredje kvartalets resultat med omstruktureringskostnader på 3,4 MSEK. Besparingsprogrammen kommer sammanlagt sänka kostnaderna under 2010 med drygt 21 MSEK jämfört med 2009 DELÅRSPERIOD (JANUARI – SEPTEMBER 2009) • Nettoomsättningen uppgick till 1 228,9 (1 358,4) MSEK • Rörelseresultatet blev 10,8 (32,8) MSEK • Resultat efter skatt uppgick till 7,3 (24,8) MSEK • Exklusive omstruktureringskostnader om 3,4 MSEK uppgick rörelseresultatet till 14,2 (32,8) MSEK • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -22,2 (9,2) MSEK • Rörelsemarginalen var 0,9 (2,4) procent • Resultat efter skatt per aktie blev 0,44 (1,49) SEK RAPPORTPERIODEN (JULI – SEPTEMBER 2009) • Nettoomsättningen uppgick till 326,6 (423,5) MSEK • Rörelseresultatet blev 0,9 (10,0) MSEK • Resultat efter skatt uppgick till -0,1 (7,7) MSEK • Exklusive omstruktureringskostnader om 3,4 MSEK uppgick rörelseresultatet till 4,2 (10,0) MSEK • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 13,1 (-3,3) MSEK • Rörelsemarginalen var 0,3 (2,4) procent • Resultat efter skatt per aktie blev -0,01 (0,46) SEK