Ework Group lanserar ett stort utbud av utbildningar till sitt nätverk med över 100,000 konsulter

Ework Group (publ) erbjuder från och med idag, i samarbete med Lexicon, ett stort utbud av kurser och certifieringar till alla konsulter i sitt nätverk. Utbildningarna tillhandahålls genom ny portal som nås som via Eworks digitala plattform Verama, www.verama.com.

”Med den snabba utveckling som sker inom digital transformation, grön omställning och teknisk innovation är det ständiga lärandet viktigare än någonsin. Att vara en bra samarbetspartner för vårt nätverk av konsulter är viktigt för oss, och en av anledningarna till att vi väljer att erbjuda kurser och certifieringar i samarbete med Lexicon”, säger Karin Schreil, VD Ework Group.

För att underlätta för konsulter i Eworks nätverk att hålla sig uppdaterade med de senaste kunskaperna och säkra kompetens för framtida uppdrag har Ework ingått ett partnerskap med Lexicon, den ledande svenska leverantören av utbildningar och certifieringar. Genom partnerskapet kan Ework erbjuda sitt nätverk av konsulter ett stort kursutbud till förmånliga priser, samt full tillgång till deras webinarier.

“Den globala kompetensbristen fortsätter att öka och är idag en av de viktigaste frågorna i samhället, både privat och offentlig sektor. För att möta behoven krävs allt från omställning till breddning, fördjupning och ständigt lärande inom ny teknik, verksamhet och ledarskap. Det kan vi nu erbjuda ihop med Lexicon”, säger Karin Schreil, VD Ework Group.

Lexicon, som nu kommer att nå en bred målgrupp på marknaden, är glada över det nya partnerskapet.

”Lexicon kommer via samarbetet med Ework kunna erbjuda en stor del av marknaden utbildningar med unika koncept. Att samarbeta med Ework och säkerhetsställa att de har tillgång till rätt konsulter med rätt utbildning/kompetens och rätt certifieringar kommer hjälpa till i deras fortsatta tillväxtsresa”, säger Fredrik Jacobsson, VD Lexicon Akademi.

Samarbetet ger flera fördelar:

1. Underlättar för konsulter att utveckla sin kompetens inom flera områden
  2. Ger konsulter möjlighet att ta certifieringar
  3. Utökar Eworks samarbete med konsulter och stärker möjligheterna att matcha konsulter med behov hos Eworks kunder

Karin Schreil, VD, Ework Group AB
Telefon: +46 (0)8 50 60 55 00, e-post: karin.schreil@eworkgroup.com

Karin Antonsson, Head of Service Lines & Network Development, Ework Group AB
Telefon: +46 (0)8 50 60 55 00, e-post: karin.antonsson@eworkgroup.com

Fredrik Jacobsson, VD, Lexicon Akademi AB
E-post: fredrik.jacobsson@lexicon.se

Ework Group AB (publ) erbjuder helhetslösningar för alla talangbehov, med fokus på IT/OT, R&D, Engineering och Business Development och har i dag mer än 13 000 oberoende konsulter på uppdrag. Ework samarbetar med kunder inom både privat och offentlig sektor och med konsulter för att skapa hållbara talangförsörjningskedjor. Ework grundes i Sverige år 2000 och är verksam i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Polen med huvudkontor i Stockholm. Eworks aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. www.eworkgroup.com

Lexicon är Nordens största privata utbildningsgrupp riktad mot företag och organisationer. Sedan 1979 har Lexicon framgångsrikt utbildat fler än 1,5 miljoner av kundernas medarbetare inom IT, Affärskompetens och Branschspecifika kunskaper. Sveriges största kompetensutbud av traditionell lärarledd utbildning kombineras med konsulting, anpassning, branschspecifik kompetens, e-learning och blended training. www.lexicon.se