Ework Group utökar samarbetet med GlobalConnect i Finland för att stärka det inhemska fibernätverket

Ework Group (publ) har ingått ett nytt avtal med GlobalConnect i Finland för att stödja expansionen av det inhemska fibernätverket. Ework Group, en betrodd Managed Service Provider (MSP) inom konsulttjänster, har samarbetat med GlobalConnect i Sverige, Norge och Danmark sedan 2018.

Som en fortsättning på det framgångsrika partnerskapet har nu Ework Group fått förtroendet att utöka sitt samarbete med GlobalConnect även till Finland.

Som en MSP hanterar Ework Group hela eller delar av GlobalConnects konsultbas. Från rådgivning kring talang- och upphandlingsstrategier till ansvar för operativa uppgifter i upphandlingsprocessen. Ework Group säkerställer fullständig kontroll över alla steg i leverantörskedjan, inklusive kostnader, transparens, compliance och effektiv hantering av konsulter.

Finland, som historiskt sett varit beroende av mobila nätverk, investerar nu i sin fiberinfrastruktur. Som den största nätverksleverantör av fiber i Norden utökar GlobalConnect sin närvaro på den finska marknaden, med planer på att investera en halv miljard euro under de kommande åren. Denna satsning visar på deras åtagande att erbjuda toppmoderna uppkopplade lösningar till kunder i Finland.

"Vi är glada över att fortsatt få förtroende från GlobalConnect och vara en del av deras expansionsresa. Det är ett bevis på vårt nära samarbete och den värde vi tillför," säger Karin Schreil, VD för Ework Group. "Framåt kommer vi att fortsätta att utöka vårt nätverk av kunniga konsulter i Finland genom att samarbeta med lokala partners och konsulter, och utnyttja vår inköpskapacitet lokalt såväl som globalt."

Karin Schreil, VD, Ework Group
Tel: +46 (0)8 50 60 55 00, e-post: karin.schreil@eworkgroup.com

Reeta Rautu, Head of Market Unit Finland, Ework Group
Tel: +35 (0)840 766 36 64, e-post: reetta.rautu@eworkgroup.com