C2SAT LANSERAR NYA GENERATIONENS KU-BANDSANTENN PÅ COMMUNICASIA I SINGAPORE

(NGM:C2ST)

Stockholm, Sverige, 14 June 2010 – C2SAT (NGM-börsen, C2ST) tillkännager idag att man lanserar en ny reflektorlösning för Ku-band, baserad på företagets beprövade 4-axliga system för stabilisering av VSAT antenner i marin miljö, under CommunicAsia mässan i Singapore.

"Den nya C2SAT 1.2m Ku II innehåller funktionalitet och egenskaper som fångar upp stora delar av de marknadskrav som nu växer fram i takt med att den marina VSAT marknaden utvecklas. Den nya antennen är till exempel förberedd för att kunna hantera automatiskt byte av satellit (Automatic Beam Switching), fjärrövervakning och fjärrunderhåll. Reflektorlösningen är också speciellt utformad för att rymma både Cross pol och Co pol teknik för att skilja mellan sändnings- och mottagningsfrekvenser och radiomässigt ännu mer motståndskraftig mot störningar i utsatta marina miljöer ", säger Fredrik Nygren, VD på C2SAT.

C2SAT 1.2m Ku II, lanseras på CommunicAsia Singapore, 15-18 juni, monter 6J2-07.

Om C2SAT

C2SAT med huvudkontor i Solna, Sverige, ett dotterbolag i Singapore samt ett BSO i Shanghai, Kina,

är ett svenskt bolag som utvecklar, tillverkar och säljer innovativa 4-axliga stabiliserade VSAT antenner och erbjuder on-line dubbelriktad bredbandskapacitet via satellit för marina installationer. Systemet skyddas av en rad globala patent. C2SAT holding AB är noterat på NGM-börsen (C2ST) med Mangold som likviditetsgarant (market maker). C2SAT är ett internationellt registrerat varumärke. (www.C2SAT.se)

För mer information, vänligen kontakta:

Ulf Sundqvist, Försäljningschef C2SAT

Dalvägen 16, 169 56 Solna