Trianon förstärker med nyckelroller inom förvärv, värdeskapande investeringar och nyproduktion

För att öka takten ytterligare inom förvärv, värdeskapande investeringar och nyproduktion har Jonas Karlsryd tillträtt rollen som transaktionschef och för att utveckla och förstärka Trianon inom nyproduktion har Morgan Palmgren och Linus Svensson rekryterats som affärs-/projektutvecklare nyproduktion.

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag som äger, förvaltar, förvärvar, utvecklar samt bygger både bostäder och kommersiella lokaler i Malmö med omnejd. Bolaget verkar för ett hållbart boende samt ett socialt ansvarstagande.

Under 2021 planerar Trianon att byggstarta 700 lägenheter och rusta upp 200 lägenheter i det befintliga lägenhetsbeståndet i Malmö med omnejd.

Jonas Karlsryd, transaktionschef
Jonas har arbetat på Trianon sedan 2010, både som förvaltare och som business controller och har genom åren haft en aktiv roll i samband med bolagets många förvärv samt investeringar i befintligt bestånd. Jonas kommer från och med nu att ingå i Trianons ledningsgrupp.

Morgan Palmgren, affärs-/projektutvecklare nyproduktion
Morgan har arbetat på Peab sedan 2004, i huvudsak med nyproduktion av bostäder. De senaste tio åren har Morgan haft roller inom arbets- och projektledning i flertalet projekt och som arbetschef har han varit ansvarig för flera bostadsprojekt i och omkring Malmö.

Linus Svensson, affärs-/projektutvecklare nyproduktion
Linus har arbetat på Peab sedan 2007 med fokus på nyproduktion av bostäder, kommersiella lokaler samt samhällsfastigheter, bland annat inom arbets- och projektledning, som entreprenadingenjör med mera. Som arbetschef har han varit ansvarig för flera bostadsprojekt i och omkring Malmö.

”Jag är mycket nöjd med att vi nu inrättar tre nya roller, vilket kommer att möjliggöra bolagets fortsatta utveckling i ett högt tempo”, säger Olof Andersson, VD på Trianon.

Jonas Karlsryd tillträdde sin nya roll den 1 april. Morgan Palmgren och Linus Svensson börjar på Trianon den 6 april.

På fotot, fr v: Morgan Palmgren, Jonas Karlsryd och Linus Svensson

Trianon är ett entreprenörsdrivet fastighetsbolag i Malmö. Bolaget grundades 1973 och har framförallt sedan 2006 haft en stark tillväxt i fastighetsvärde, genom egen förvaltning, utveckling och förvärv. Trianon arbetar sedan ett flertal år systematiskt med att förena miljömässig, ekonomisk och social hållbarhet. Trianons fastighetsbestånd omfattar 82 fastigheter om 402 000 kvm i uthyrningsbar yta, fördelat på cirka 75 procent bostads- och samhällsfastigheter och 25 procent kontors- och handelsfastigheter. Fastighetsbeståndet har ett marknadsvärde per 31 december 2020 på cirka 9,5 Mdkr. Huvudkontoret finns i Malmö. Trianons aktie är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap med kortnamnet TRIAN B. För mer information se: www.trianon.se.