ARKITEKTURPOLITIK - VÄGEN TILL ETT MER ATTRAKTIVT STOCKHOLM?

Stadsbyggnadsborgarråd Regina Kevius och stadsarkitekt Karolina Keyser kommer till Fastighetsägarna Stockholm för att diskutera stadsutveckling på ett seminarium den 12 april kl 14.00- 15.30.

I debatten tycks de flesta vara överens om att Stockholm är i behov av en arkitekturpolitik, alltså en strategi för hur vi ska bygga i framtiden. Stockholms stad arbetar just nu med att ta fram ett arkitekturprogram för Stockholms stadsbyggande. Men vad innebär det i praktiken? Hur skapar vi ett ännu mer attraktivt Stockholm?  Är vi fega idag eller gör vi klokt i att använda försiktighetsprincipen?

Stadsbyggnadsborgarråd Regina Kevius och Stadsarkitekt Karolina Keyser berättar om arbetet med arkitekturprogrammet och diskuterar Stockholms utveckling.

Moderator: Christer Jansson, vd Fastighetsägarna Stockholm.

När: 12 april kl 14.00-15.30
Var: Fastighetsägarna Stockholm, Alströmergatan 14, hörsalen.

Anmälan skickas till sara.lidman@fastighetsagarna.se

För mer information kontakta: Christer Jansson, vd, Fastighetsägarna Stockholm, 070-513 77 20.