Dags att nominera i tävlingen Årets bostadsrättsförening 2010

Nu drar vi igång arbetet med att hitta årets bostadsrättsförening 2010. Föreningen ska, förutom att vara medlemmar i Fastighetsägarna Stockholm, ha en god ekonomi, ett välomhändertaget hus och en väl fungerande styrelse. I år tittar vi också särskilt på hur föreningen arbetar med trygghet och säkerhet.

– Vi vill med den här tävlingen lyfta fram och belöna det goda arbete som görs av många bostadsrättsföreningar, som numera utgör hälften av våra medlemmar. Grunden för framgångarna är alltid en styrelse som lägger ner ett stort engagemang och stora delar av sin fritid på sin förening, säger Christer Jansson, vd på Fastighetsägarna Stockholm. Det är tredje året i rad som Fastighetsägarna Stockholm genomför tävlingen årets bostadsrättsförening. 2008 års vinnare var brf Solhjulet i Sollentuna samt brf Fanan 12 på Östermalm och 2009 års vinnare var brf Lysbomben (Erlanderhuset) i Stockholm. – Erfarenheten från tidigare år visar att lägenheter i de vinnande föreningarna verkar bli mer attraktiva på marknaden, berättar Christer Jansson. Det är glädjande att vårt pris leder till det resultatet. Juryn består av representanter från Fastighetsägarna Stockholm och från två bostadsrättsföreningar. Ansökan ska vara Fastighetsägarna Stockholm tillhanda senast den första mars 2010. Den vinnande bostadsrättsföreningen får ett sigill att använda i intern och extern kommunikation. Föreningen får även tjänster värda 15 000 kr hos Fastighetsägarna Stockholm AB. Läs mer om tävlingen på www.fastighetsagarna.se/aretsbrf.