ÖKAD INTEGRATION KAN BIDRA TILL 90 000 FLER I ARBETE FRAM TILL 2030

Integrationsminister Erik Ullenhag samt politiker från Stockholmsregionen och företrädare för näringslivet, deltar i morgon på ett seminarium arrangerat av Fastighetsägarna Stockholm för att diskutera Stockholmsregionens utveckling och bl.a. tillgången på arbetskraft.

Stockholmsregionens långsiktiga utveckling är en ytterst viktig fråga för fastighetsbranschen. Det är bara i en region med tillväxt som fastighetsvärden utvecklas positivt. Fastighetsägarna har därför med hjälp av konsultföretaget WSP tagit fram en rapport om hinder för Stockholmsregionens utveckling. En av slutsatserna är att bristande tillgång på arbetskraft kan bromsa Stockholms tillväxt.

Moderator: Lars Adaktusson

När: 24 maj kl 15.00
Var: Nobelterassen, Münchenbryggeriet, Torkel Knutssonsgatan 2.

Anmälan skickas till sara.lidman@fastighetsagarna.se

För ytterligare information, kontakta:
Christer Jansson, vd, Fastighetsägarna Stockholm, telefon 070-513 77 20