Pelle Björklund ny ledamot i Fastighetsägarna Stockholms styrelse

Vid Fastighetsägarna Stockholms årsmöte valdes Pelle Björklund, vd Svenska Bostäder, till ny styrelseledamot. Magdalena Bosson, vd Familjebostäder, valdes till ny styrelsesuppleant.

- Det är glädjande att vår styrelse nu tillförs ytterligare kompetens genom Pelle Björklund och Magdalena Bosson. Detta visar att det är fastighetsägarfrågor, inte ägarformen, som är den viktigaste gemensamma nämnaren, säger Claes Kjellander, styrelseordförande Fastighetsägarna Stockholm.

- Under 2012 blev de tre kommunägda bolagen Svenska Bostäder, Stockholmshem och Familjebostäder medlemmar i Fastighetsägarna Stockholm. Därmed är vi i dag den största och mest representativa branschorganisationen för fastighetsägare i Stockholm, avslutar Claes Kjellander.

Fastighetsägarna Stockholms styrelse består nu av åtta ordinarie ledamöter: Claes Kjellander, Brf Hamnvakten (ordf.), Siv Malmgren, Mattson Fastighets AB (vice ordf.), Camilla Fors Persson, Ivar Fors & Co AB (vice ordf.), Pelle Björklund, Svenska Bostäder (nyval), Jan Ellström, Byggnadsfirma Olov Lindgren AB, Gunilla Grebbert, Trönnberg & Co, Carl-Johan Kastengren, Gillesviks Fastigheter AB, och Oskar Lundeberg, egna fastigheter.

Suppleanter är Mats Andersson, Åke Anderssons Förvaltnings AB, Magdalena Bosson, Familjebostäder (nyval), Harald Claesson, Lennart Ericsson Fastigheter AB, Mikael Eskils, Wallfast AB Bengt Swegen, Brf Brickbandet, Kristoffer Wilhelmsson, Solporten och Peter Östman, Vasakronan.

För mer information, kontakta:
Claes Kjellander, styrelseordförande, tfn 0705-75 68 05 eller e-post claes.kjellander@one.se

Fastighetsägarna Stockholm är en branschorganisation som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Medlemmar i föreningen är närmare 5700 ägare till lokal- och bostadshyreshus, industrifastigheter samt bostadsrättsföreningar med drygt 10 000 fastigheter och närmare 250 000 lägenheter inom Stockholms och Gotlands län.

Det är glädjande att vår styrelse nu tillförs ytterligare kompetens genom Pelle Björklund och Magdalena Bosson. Detta visar att det är fastighetsägarfrågor, inte ägarformen, som är den viktigaste gemensamma nämnaren.
Claes Kjellander, styrelseordförande Fastighetsägarna Stockholm