Pressinbjudan: Hur bygger vi ett Stockholm med plats för framtiden? Paneldiskussion med Stefan Attefall mfl - Business Arena 19 september kl. 14:00

Stockholmarna blir allt fler, och behovet av bostäder till unga och studerande är större än på länge. Vid Fastighetsägarna Stockholms seminarium på Business Arena presenteras och utses det vinnande bidraget i årets stadsutvecklingstävling: tema studentbostäder. Utifrån förslagen diskuteras möjligheter och begränsningar för stadsbyggande och stadsutveckling. Och hur tar vi oss an utmaningen att få stockholmarna mer engagerade i stadsutvecklingsfrågor?

Medverkande:
Stefan Attefall, civil- och bostadsminister
Karolina Keyzer, stadsarkitekt, Stockholm stad
Martin Sahlin, ordförande SSCO
Lennart Sjögren, regeringens utredare rörande studentbostäder
Christer Jansson, vd Fastighetsägarna Stockholm

Arkitektpanelen
Anders Johansson, Testbedstudio Arkitekter
Jan Karsman, 2 Karsman arkitekter AB
Jens Enflo, Enflo+DEVE Arkitekter
Michael Andram, MANDRAM+Cjk

Moderator: John Chrispinsson

Tid & plats: Stockholm Waterfront Congress, Nils Ericssons plan 4, kl. 14:00-15:00
Mässinfo: se www.businessarena.nu

Anmälan görs till: Sophie Sölveborn, kommunikatör Fastighetsägarna Stockholm, sophie.solveborn@fastighetsagarna.se
eller tfn 070-424 81 66

Välkommen!

Fastighetsägarna Stockholm är en branschorganisation som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Antalet medlemmar uppgår till cirka 5 700. Dessa är dels ägare till lokal- och bostadshyreshus, industrifastigheter, dels bostadsrättsföreningar. Totalt har medlemmarna drygt 10 000 fastigheter och närmare 170 000 lägenheter inom Stockholms och Gotlands län.