Pressinbjudan till seminarium onsdag 21 nov: Hur bygger vi ett Stockholm med plats för framtiden?

Kl 11:00 på Fastighetsägarnas hus, alströmergatan 14. Stockholmarna blir allt fler, och behovet av bostäder inte minst till unga och studerande är större än på länge. På seminariet diskuteras möjligheter och begränsningar för stadsbyggande och stadsutveckling. Och hur tar vi oss an utmaningen att få stockholmarna mer engagerade i stadsutvecklingsfrågor? Med bland andra Karolina Keyzer och Ulf Perbo.

Medverkande:
Hanna Mörck, Bostadspolitisk samordnare jagvillhabostad.nu
Karolina Keyzer, Stockholms stadsarkitekt
Lennart Sjögren, Regeringens utredare rörande studentbostäder
Martin Sahlin, Ordförande SSCO
Ulf Perbo, Statssekreterare hos bostadsminister Stefan Attefall

Arkitektpanelen
Erik Wingquist, Testbedstudio Arkitekter
Jan Karsman, 2 Karsman Arkitekter AB
Michael Andram, Mandram +CJK

Moderator: John Chrispinsson, journalist och ledamot Skönhetsrådet

När: onsdagen den 21 november 2012, kl 11 - 12.30. Därefter serveras lättare lunch kl 12.30 - ca 13.00.
Var: Fastighetsägarna hus, Alströmergatan 14
Anmäl dig till: Sophie Sölveborn, Fastighetsägarna Stockholm, 070-424 81 66 eller sophie.solveborn@fastighetsagarna.se

Bakgrund: Stockholmarna blir allt fler, och behovet av bostäder inte minst till unga och studerande är större än på länge. Med anledning av detta genomförde Fastighetsägarna Stockholm i samarbete med Metro vår årliga stadsutvecklingstävling på temat studentbostäder. Seminariet tar avstamp i arkitektpanelens bidrag.

Fastighetsägarna Stockholm är en branschorganisation som arbetar för en väl fungerande fastighetsmarknad. Medlemmar I föreningen är närmare 5700 ägare till lokal- och bostadshyreshus, industrifastigheter samt bostadsrättsföreningar med drygt 10 000 fastigheter och närmare 250 000 lägenheter inom Stockholms och Gotlands län.