Feelgood: Göteborgs Stad tecknar avtal med Feelgood

Feelgood Svenska AB, noterat på Nasdaq OMX Nordiska Small Cap, har tecknat ett ramavtal avseende företagshälsovård för Göteborgs Stad. Avtalet omfattar ca 48 000 anställda inom stadens stadsdelsförvaltningar, fackförvaltningar samt stadens ca 25 bolag. Avtalet uppskattas till en potentiell årlig omsättning på 30 Mkr.

Feelgood är den största av de fem leverantörer Göteborgs Stad nu slutit ramavtal med. Feelgood får därmed förnyat förtroende efter att det gamla avtalet slutar gälla 31/12 2009. Avtalsperioden är på två år, med möjlighet till tre års förlängning. Ramavtalet omfattar i första hand att tillsammans arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete, arbetslivsinriktad rehabilitering och utbildningar. Därmed blir det möjligt för Feelgood att arbeta med Göteborgs Stad vad gäller hälsofrämjande och förebyggande insatser samt rehabiliterande tjänster.

Feelgood har mångårig erfarenhet av kommunal verksamhet och inte minst av Göteborgs Stad. Det finns således en gedigen kunskap om kommunens olika arbetsmiljöer, förutsättningar och behov. Varje bolag och stadsdelsförvaltning är att betrakta som en separat kund, där möjligheterna finns på många håll att samarbeta utifrån ett strategiskt hälsofrämjande perspektiv och där tillvägagångssättet kan utgå från Feelgood-metoden.

"God arbetsmiljö är en viktig effektivitetsfråga, konkurrensmedel och strategisk fråga för Göteborgs Stad och detta vill vi stödja med det nya förtroendet. Vi värderar avtalet mycket högt och ser fram emot ett fortsatt spännande och utvecklande samarbete och möjlighet att förädla redan goda relationer " säger Per Sunnemark, VD för Feelgood

Stockholm 2009-11-26
Kontaktperson:

Per Sunnemark

Om Feelgood:
Hälsoföretaget Feelgood är ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsa och friskvård. Vi erbjuder moderna och innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom, sänkta kostnader för ohälsa och ökad produktivitet och livskvalitet. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 700 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 orter över hela riket, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

Ytterligare information om Feelgood återfinns på www.feelgood.se.