Feelgood: Kommuniké från årsstämma, 2008-05-15

Resultatdisposition
Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag att de fria medlen skall balanseras i ny räkning och att utdelning ej skall lämnas.

Styrelse, omval
Årsstämman beslutade att styrelsen skall bestå av fem ledamöter utan suppleanter. Omvaldes styrelseledamöterna Rolf Lundström, Uwe Löffler, Eric Norlander, och Kent Torwald samt nyvaldes Birgitta Gunneflo. Till styrelsens ordförande omvaldes Uwe Löffler och till vice ordförande omvaldes Kent Torwald.

Valberedning
Årsstämman beslutade att bolagets tre största aktieägare skall utse var sin ledamot att jämte styrelsens ordförande utgöra valberedning. Sammansättningen av valberedningen skall tillkännages i samband med publicering av bolagets delårsrapport för tredje kvartalet 2008.

Bemyndigande till styrelsen att fatta beslut om nyemission
Årsstämman beslutade att ge bemyndigande till styrelsen att längst intill tiden för nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen och med eller utan företrädesrätt för aktieägarna, besluta om nyemission av högst 4 000 000 aktier, en ökning av aktiekapitalet om högst 5 000 000 kronor. Betalningen för aktierna skall kunna ske i kontanter, kvittning eller genom tillskjutande av apportegendom. Bemyndigandet som medför en utspädning om mindre än 5% motiveras av att bolaget skall ges möjlighet att vid eventuellt bolagsförvärv, kunna betala hela eller delare av köpeskillingen med bolagets aktier.

VD's redogörelse
Vid sitt anförande sade VD Per Sunnemark bl a; " Vi skall positionera Feelgood för en lönsam tillväxt. Jag bedömer att vi har goda förutsättningar att lyckas då Feelgood har väl fungerande enheter och mycket kompetent personal. Under min första tid i bolaget har jag i mina möten med bolagets kunder förstått att de är nöjda med det värde Feelgood levererar och att det finns en önskan om ett förstärkt och utvecklat samarbete i hälsoarbetet framöver."

Stockholm 2007-05-15

_______________________________